کتاب انقلاب جنسی آمریکا

The American Sex Revolution
کد کتاب : 80697
مترجم :
شابک : 978-6008679776
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب جنسی آمریکا اثر پیتریم آ سوروکین

«انقلاب جنسی آمریکا» یا (The Amerian Sex Revolution) نام کتابی نوشته «پیتریم سوروکین» در سال ‌1956 است که توسط انتشارات آرما در اصفهان با ترجمه روح‌الله گلمرادیان به‌تازگی منتشر شده است.
سوروکین بنیان‌گذار تئوری تقارب است که در جامعه‌شناسی اهمیت ویژه‌ای دارد.
دکتر جواد یوسفیان، نویسنده کتاب «انقلاب جنسی آمریکا» را جامعه‌شناسی ژرف‌اندیش، و دکتر شاپور راسخ او را از اعاظم علمای اجتماع معاصر می‌خواند. دکتر ناصرالدین صاحب‌الزمانی هم خداوند دو کعبه‌اش نامیده است. آشنایی دبیران و جامعه‌شناسان با اندیشه‌های سوروکین و مطالعه چنین کتاب‌هایی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
علت این توجه ویژه به این نویسنده شاید اهمیت او در جامعه شناسی و توجه ویژه‌اش به مطالعه امر جنسی در جهان امروز، به‌عنوان یکی از حوزه‌های بنیادین مطالعات علوم اجتماعی است؛ زیرا هرگونه پژوهش و تولید علم در اشکال مختلف عملا گامی جهت شناخت بیشتر و بهتر این حیطه است.
انقلاب جنسی، واژه‌ای پرتکرار در ادبیات اجتماعی کشورها است که با وجود گفت‌وگو و مباحث زیاد درباره آن، نیاز به شناخت بیشتر پیرامون آن احساس می‌شود.
در زمانه امروز، کارکرد امر جنسی در شکل‌دهی و اثرگذاری بر ابعاد مختلف ساختارهای نظام اجتماعی همچون فرهنگ، مذهب، اقتصاد، سیاست، حقوق، آموزش و...، اهمیت این موضوع در علوم اجتماعی را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده است که با مطالعه این کتاب از جامعه‌شناس مشهور روسی می‌توان برگی جدید از آن آموخت. حتی می‌توان مهم‌ترین مسئله در مواجهه با چیستی امر جنسی در مطالعات امروز را «انقلاب جنسی» دانست.

کتاب انقلاب جنسی آمریکا

پیتریم آ سوروکین
پیتریم آ سوروکین دکتر جامعه شناسی رئیس گروه جامعه شناسی دانشگاه هاروارد و رئیس سابق موسسه بین المللی جامعه شناسی می باشد.
قسمت هایی از کتاب انقلاب جنسی آمریکا (لذت متن)
این انقلاب برعکس انقلاب های سیاسی و اقتصادی شناخته شده ، تقریبا بی سروصدا پیش می رود و کسی متوجه آن نیست. صحنه های آن، خالی از هرگونه انفجار پرهیاهوی عمومی، محدود به خلوت است و فقط افراد درگیر آن هستند. بی آنکه حوادثی شگرف و بزرگ را در سطحی کلان در برگیرد، فاقد هرگونه جنگ داخلی، مبارزه طبقاتی و خونریزی است؛ هیچ ارتش انقلابی در کار نیست تا علیه دشمنانش بجنگد؛ تلاشی برای سرنگونی دولت ها انجام نمی شود؛ رهبر ندارد؛ هیچ قهرمانی آن را هدایت نمی کند. این انقلاب را میلیون ها نفر، هرکدام به سهم خودشان، بدون برنامه یا سازمانی به پیش می برند، هرگز مانند یک انقلاب، در صفحات اول مطبوعات یا در رادیو و تلویزیون به آن اهمیت نداده اند. نام آن، انقلاب جنسی است.