کتاب در حاشیه داستان

On the margin of the story
کد کتاب : 8976
شابک : 9786003673953
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در حاشیه داستان اثر ابوتراب خسروی

"کتاب "در حاشیه داستان"، مجموعه‌ای از مقاله‌های ابوتراب خسروی درباره ادبیات است. این نوشته‌ها بررسی‌هایی را در زمینه‌های مختلفی از داستان نویسی و ادبیات ارائه می‌دهند، از جمله نگاهی به نویسنده، مضمون، زمان، زبان، روایت و سایر جنبه‌های دیگر.

در حاشیه داستان به خواننده فرصتی می‌دهد تا نگاهی نزدیک‌تر به عناصر مختلف ادبیات و داستان نویسی داشته باشد. با خواندن این کتاب، خواننده می‌تواند در مورد نظرات و تحلیل‌های ابوتراب خسروی درباره این عناصر مهم ادبیات آگاهی کسب کند و به طور گسترده‌تری درکی عمیق از این علم نیرومند پیدا کند.

کتاب در حاشیه داستان

ابوتراب خسروی
ابوتراب خسروی در سال ۱۳۳۵ در شهر فسا متولد شده‌است. پدر وی نظامی بود و به همین دلیل او در سال‌های جوانی در شهرهای مختلف ایران زندگی کرده بود. در سال‌های ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹ در دبیرستانی در اصفهان درس می‌خواند و شاگرد هوشنگ گلشیری نویسنده ایرانی بوده‌است.او لیسانس آموزش ابتدایی دارد. وی سال‌ها در شهر شیراز به کودکان عقب‌مانده ذهنی آموزش می‌داد. در حال حاضر او بازنشسته شده‌است و در شیراز زندگی می‌کند. خسروی متأهل است و سه فرزند دارد.آثار ابوتراب خسروی ب...
قسمت هایی از کتاب در حاشیه داستان (لذت متن)
کافکا در جایی توصیف از نوشتن را بیرون پریدن از صف مردگان می داند. طبعا وصفی که از نوشتن دارد متعلق به دوران بعد از حیات نویسنده است. شاید به زعم این قلم نوشتن به معنای حضور است، حضور یک صدا و یک لحن که در جهان منتشر می شود و به تعبیری اعلام حضور می کند و ننوشتن و نبودن آن صدا غیاب است و نبودن و عدم. شاید کلام شفاهی و مکتوب این تفاوت را دارد که نوشتن بیشتر با تدقیق و اندیشه همراه است وگرنه انعکاس صداها ناشی از گفت و گو شب و روز فروکش نمی کند. ولی پس از اختراع نوشتن، مفاهیم در شکل کلمات مکتوب تثبیت می شود تا به صورت مانا در طول و عرض مکان و زمان منتقل شود.