کتاب فلسفه پول

The philosophy of money
کد کتاب : 9048
مترجم :
شابک : 978-6002533326
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 708
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فلسفه ی پول
The Philosophy of Money
کد کتاب : 43778
مترجم :

شابک : 978-9642134526
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 570
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه پول اثر گئورگ زیمل


در کتاب فلسفه پول ، گئورگ زیمل پول را روی کاناپه می گذارد. او تجزیه و تحلیل کلاسیک از جنبه های اجتماعی ، روانشناختی و فلسفی اقتصاد پول را در اختیار ما قرار می دهد.
«فلسفه پوا» پر از بینش درخشان درباره اشکال روابط اجتماعی است. وی روابط پول برای مبادله ، شخصیت انسان ، موقعیت زنان و آزادی فردی را تجزیه و تحلیل می کند.
زیمل همچنین به ما بینش تازه ای درباره پیامدهای اقتصاد پول مدرن و تقسیم کار ، به ویژه فرآیندهای بیگانگی و تجدید حیات در کار و زندگی شهری ارائه می دهد.

«فلسفه پول» اثری عظیم و عمیق که سالها به عنوان گزارشی خیره کننده از معنی ، کاربرد و فرهنگ پول است.
یک نکته اساسی در فلسفه پول این است که پول آزادی شخصی را به وجود می آورد. با در نظر گرفتن تحول در تعهدات اقتصادی ، می توان تأثیر آزادی را ارزیابی کرد. آزادی نیز به این دلیل بوجود می آید که پول یک سیستم اقتصادی با پیچیدگی روزافزون را امکان پذیر می کند که در آن هر رابطه واحدی از اهمیت کمتری برخوردار می شود و در نتیجه غیر شخصی می شود. در نتیجه ، فرد احساس استقلال و خودکفایی را تجربه می کند. اما همه این موارد را زیمل از دریچه ای انتقادی نگاه می کند و سعی بر آگاهی انسان مدرن دارد.

گئورگ زیمل (1858-1918) در برلین متولد شد ، کوچکترین فرزند از هفت فرزند بود. وی فلسفه و تاریخ را در دانشگاه برلین تحصیل کرد و یکی از اولین نسل جامعه شناسان بزرگ آلمانی بود که ماکس وبر را نیز شامل می شد.

کتاب فلسفه پول

گئورگ زیمل
گئورگ زیمل (Georg Simmel; زاده ۱ مارس ۱۸۵۸ – درگذشته ۲۸ سپتامبر ۱۹۱۸)، جامعه‌شناس آلمانی و فیلسوف نوکانتی است که از پیش‌گامان جامعه‌شناسی به‌شمار می‌رود. وی خالق مکتبی در جامعه‌شناسی به نام جامعه‌شناسی صوری است و معتقد است باید امور اجتماعی را خالی از محتوا بررسی کرد و به فرم‌ها (صورت‌های) امور اجتماعی اهمیت می‌دهد.