هدف بارت، تبدیل مخاطبین به خوانندگانی جسور، زیرک، دقیق و هوشمند است.
هیچ منتقدی، سرکش تر و ثمربخش تر از بارت نیست.
ژرف و شیوا.
این ضد قهرمان به دنیا آمده: او همان خواننده ی متن است، آن زمان که لذت خود را می برد. اینجاست که اسطوره ی کتاب مقدس معکوس می شود، درهم ریختگی زبان ها دیگر یک مجازات نیست، سوژه با همخانگی زبان هایی که در کنار هم کار می کنند به سرخوشی راه می برد. متن لذت بخش، همان بابل بخت یار است.
لذت متن همین است: دادخواستی علیه جداسازی متن.
به محض آنکه در جایی، کلمه ای درباره ی لذت متن بر زبان برانید، دو پلیس حاضر و آماده هستند که آنا شما را دستگیر کنند: پلیس سیاست و پلیس روان کاوی: لذت، لذت بیهوده و/یا مجرمانه؛ بنابراین یا عبث است یا واهی، یک تصور طبقاتی یا یک توهم.
در این مطلب به چهار نوع اصلی در سبک های نگارش می پردازیم و همچنین، شیوه ی استفاده از آن ها را مرور می کنیم.
مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد
از مهمترین کتابهای رولان بارت بعد از تبیین نظریه "مرگ مولف"