فرانک هربرت

فرانک هربرت

فرانک هربرت، زاده ی 8 اکتبر 1920 و درگذشته ی 11 فوریه 1986، خبرنگار و نویسنده ی آمریکایی بود.هربرت در تاکومای واشنگتن به دنیا آمد. او به خاطر شرایط بد زندگی، در سال 1938 از خانه فرار کرد تا در کنار عموی خود در اورگان زندگی کند.هربرت پس از جنگ جهانی دوم به دانشگاه واشنگتن رفت و در کلاس های نویسندگی خلاق شرکت کرد. او پس از دانشگاه به سراغ روزنامه نگاری رفت و در چند روزنامه مشغول به کار شد. هربرت سپس نویسندگی داستان را به شکلی جدی تر آغاز نمود و در این حوزه به موفقیت های فراوانی رسید.

کتاب های فرانک هربرت

مسیحای تلماسه


فرزندان تلماسه


تلماسه


Dune Messiah


Dune


Chapterhouse: Dune


Heretics of Dune


سرنوشت سازان


بیشتر بخوانید

حقایقی در مورد کتاب «تلماسه» اثر «فرانک هربرت»

در این مطلب قصد داریم به حقایقی درباره شاهکار «فرانک هربرت»، و سفر طولانی و پُر فراز و نشیب آن به تالار مشاهیر ژانر «علمی تخیلی» بپردازیم.

کتاب «تلماسه»: قدم زدن روی شن های داغ در جهانی علمی تخیلی

طرح داستانی کتاب «تلماسه»، ترکیبی از موقعیت های متعارف و کهن الگوهای روایی است.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

اعتیاد ما به ادبیات داستانی: چرا انسان به داستان ها نیاز دارد؟

به هر طرف نگاه کنید، با داستان ها روبه رو می شوید. از گذشته های خیلی دور که اجداد ما دور آتش می نشستند و داستان تعریف می کردند تا به امروز که شبکه های تلویزیونی، سریال های محبوبی تولید می کنند

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟