کتاب زیر نور کم

Under low light
مجموعه کامل داستان های کوتاه 1371-1395
کد کتاب : 10875
شابک : 9786002298713
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 493
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زیر نور کم اثر مصطفی مستور

زیرنور کم مجموعه کاملی از داستان های کوتاه است که در بازه زمانی 1395-1371 نوشته شده و شامل چهار بخش اصلی:کودکی،زندگی،عشق و مرگ می باشد.در بخش “کودکی”نویسنده از برخی تجربه های دوران کودکی خود در داستان نویسی بهره برده است. بخش “زندگی”شامل روایتی از زندگی یک استاد دانشگاه است، بخش “عشق” دربردارنده تمام داستان های عاشقانه ای است که نویسنده تا بحال نوشته و بخش “مرگ” حاوی داستان هایی می باشد که درون مایه ی آنها مرگ و نیستی است. حالا که به این چهل و چهار داستان کوتاه نگاه می کنم، احساس می کنم هر کدام از آن ها عکس های واضحی هستند از کیفیت روح نویسنده در روزهایی که آن ها را نوشته است. اگر جسمانیت ما را دوربین های عکاسی زیر نور کافی به تصویر می کشند، ابزار عکاسی روح، به گمانم، کلمات است. بدین گونه، این مجموعه در نگاه من، آلبوم عکسی است با چهل و چهار قطعه عکس از روحی که کلمات، با نهایت صراحت و صمیمیت، در طول سالیان دراز از آن عکاسی کرده اند. کودکی، زندگی، عشق و مرگ برای من همواره دریچه های پرنوری بوده ا ند که مدام روح و ذهن و دلم را آکنده از پرتوهای خود کرده اند. همیشه فکر می کردم اگر قرار باشد روزی این دریچه ها را نقاشی کنم، به ترتیب با رنگ های سپید و سبز و سرخ و سیاه رنگ آمیزی خواهم کرد. اما حالا به دلایل زیاد تردید ندارم که حتا اگر این رنگ ها را بردارم، ترتیبی نخواهند داشت؛ از آن که هر دریچه می تواند هر رنگی داشته باشد. تنها بستگی دارد کی و از چه نقطه ای به آن نگاه کنی؛

کتاب زیر نور کم

مصطفی مستور
مصطفی مستور، زاده ی سال ۱۳۴۳، داستان نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است. مستور در اهواز به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۷ در رشته ی مهندسی عمران از دانشگاه شهید چمران اهواز فارغ التحصیل شد و دوره ی کارشناسی ارشد را در رشته ی زبان و ادبیات فارسی در همان دانشگاه گذراند. مستور نخستین داستان خود را در سال ۱۳۶۹ نوشت و در همان سال در مجله ی کیان به چاپ رساند. او نخستین کتاب خود را نیز در سال ۱۳۷۷ با عنوان «عشق روی پیاده رو» که شامل ۱۲ داستان کوتاه است، به چاپ رساند.
دسته بندی های کتاب زیر نور کم
قسمت هایی از کتاب زیر نور کم (لذت متن)
هوس تنهایی کرده ام.جای خلوتی می خواهم و صدای او را که مدام بگوید:دوستت دارم،دوستت دارم،دوستت دارم. ومن با صداش در خودم غرق شوم و بغض کنم و آرام گریه کنم تا کلافه شوم و بگویم:بس است دیگر!بگو دوستت ندارم.بگو از تو متنفرم،بگو برو گم شو! و او با بغض بگوید:دوستت ندارم.از تو متنفرم،برو گم شو! و من از شنیدن آنها سبک شوم و بخندم و کیف کنم تا کرخ شوم و دوباره هوس کنم آن صدا از پشت پنجره باز با ناز و خنده سرک بکشد و آهسته بگوید:هرچه گفتم دروغ بود.دوستت دارم،دوستت دارم.
gbook.ir
لم برای فیلسوف ها می سوزه. پرسیدم چرا؟ گفت برای این که یه عمر جون می کنن که بفهمن چی به چیه و آخرش هم خیال می کنن فهمیده ن اما نفهمیدن و همین طور می مونن تا بمیرن.من پرسیدم از کجا می دونی که نمی فهمن چی به چیه؟ بعد خندید و گفت برای این که اگه می فهمیدن چی به چیه دیگه فیلسوف نمی موندن.