کتاب مجموعه آثار عزیز نسین

Collected Stories
6جلدی ، باقاب
  • 15 % تخفیف
    1,050,000 | 892,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 12613
مترجم :
شابک : 974-8964351615
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 1652
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت
تعداد جلد : 6

معرفی کتاب مجموعه آثار عزیز نسین اثر عزیز نسین

عزیز نسین نویسنده ی نام آشنای ترک تبار است که آثارش به زبان های زیادی در سراسر جهان ترجمه شده است. نسین در تمام آثار خود به بیان مشکلات جامعه و نابرابری های اقتصادی در کشور خود یعنی ترکیه می پردازد و می توان آثار او را در دسته ی ادبیات اجتماعی گنجاند. اما نسین همواره طنز مخصوص خود را با داستان هایش می آمیزد. او با زبانی طنز مشکلات ترکیه را به تصویر کشیده و از آن انتقاد می کند. نسین تعداد بسیار زیادی داستان کوتاه ، چندین رمان ، سفرنامه ، مقاله و شعر در کارنامه ی خود دارد.
مجموعه ی آثار عزیز نسین شامل شش جلد کتاب است. عناوین این کتاب ها عبارتند از: پخمه، چاخان، اینم شد زندگی؟!، حیوان را دست کم نگیر، فلان فلان شده ها و حرف بزنم یا نزنم . که همه ی این کتاب ها به صورت جداگانه نیز به فروش می رسند. عزیز نسین چندین داستان با محوریت رابطه ی حیوان و انسان نوشته است که تعدادی از آنها در کتاب حیوان را دست کم نگیر جمع آوری شده اند. کتاب چاخان با زبان طنز مخصوص نسین به نقد یکی از رفتار های نادرست اجتماعی یعنی دروغ گویی می پردازد. اینم شد زندگی داستان کودکی خود عزیز نسین است. فلان فلان شده ها از چند داستان کوتاه تشکیل شده است که در هر کدام نسین به نقد اجتماعی و سیاسی پرداخته است. پخمه نیز داستان مردی ساده به نام پخمه است که در تلاش برای داشتن زندگی ای سالم دچار مشکلاتی می شود.

کتاب مجموعه آثار عزیز نسین

عزیز نسین
مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (۲۰ دسامبر ۱۹۱۵- ۶ ژوئیه ۱۹۹۵) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد به...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار عزیز نسین (لذت متن)
مثل اینکه فلاسفه و دانشمندان کاری نداشته اند جز اینکه حیوان بودن انسان را به رخش بکشند… می بیند که اگر اختلاف نظری هست، مربوط به خندان و اجتماعی و متفکر بودن انسان است، اما در مورد حیوان بودنش، هیچ تردیدی ندارند، یعنی انسان را هریک از این دانشمندان، نوعی حیوان می دانند و برای اثبات این مدعا هم چه زحمت ها نکشیده اند و چه آثاری که به وجود نیاورده اند!

ادرم اهل روستای پنجشنبه از استان ( اردو ) بود. این آبادی بین دو دماغه قرارگرفته وخیلی جای قشنگی است. پدربزرگ محمد دو ماه بعد از عروسی با مادر بزرگم به سربازی می رود. در آن موقع مادربزرگم مادرم را حامله بود. گویا سال ۱۹۰۰ یا دو سال بعد از آن بوده مدت چهار سال از پدربزرگم خبری نبود. بعد از ۴ سال به آبادی برمی گردد. پدربزرگم برای اولین بار ( دختر سه ساله و نیمه اش را می بیند بعد از چندی پدربزرگم دوباره برای سربازی ( احتیاط ) احضار می شود وقتی دوره ی احتیاط تمام می شود و بعد برمی گردد. حنفیه پنج سال و نیمه بوده است!

وقتی واحد ما جلو پادگان صف کشید که به طرف میدان مشق حرکت کنیم، سگ ها هم مثل هرروز پیدایشان شد. شروع کردند به جست وخیز و دویدن. اصلا آن روز از روزهای دیگر هم سرحال تر بودند. گردوخاکی بلند کرده بودند که تماشا داشت. اما سگ حنایی من خیلی جدی بود. کنارم ایستاده بود که مثل هرروز تعلیمات نامه ی نظامی را به دهانش بدهم. اصلا قاطی سگ های دیگر نمی شد، منتظر بود که مثل هرروز انجام وظیفه کند، اما من دو دل بودم. فکر می کردم شاید صورت خوشی نداشته باشد که جلو چشم یک عده بازرس تعلیمات نامه ی نظامی را به دهان سگ بدهم، نمی دانستم از این کار خوششان می آمد یا بدشان می آمد. شاید از اینکه موفق شده بودم سگم را این جور تربیت کنم، خیلی خوششان می آمد. فکر می کردم بهتر است تعلیمات نامه ی نظامی را به دهان سگم بدهم و خودنمایی کنم، اما می ترسیدم آن ها بدشان بیاید و عصبانی شوند. بالاخره تصمیم گرفتم این کار را نکنم.