کتاب نامه ها

The Letters of J.R.R. Tolkien
کد کتاب : 126867
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6229410578
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 267
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1381
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه ها اثر جی آر آر تالکین

«نامه‌ها» عنوان کتابی است درباره‌ی یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان فانتزی تاریخ، جی‌. آر. آر. تالکین. این کتاب مجموعه‌ای از نامه‌هایی است که تالکین به خانواده‌، دوستان، ناشران و طرفداران کتاب‌هایش نوشته است. نامه‌های این کتاب در بازه‌ی زمانی دانشجویی تالکین در آکسفورد در سال 1914 شروع می‌شود و آخرین نامه مربوط به 4 روز قبل از مرگش در آگوست سال 1973 است. نامه‌ها به گونه‌ای هستند که اتفاقات زندگی تالکین، احساساتش و ذهنیت او را همانند کتابی زندگینامه‌ای می‌توان در آن‌ها دنبال کرد.
این مجموعه نامه توسط هامفری کارپنتر که نویسنده‌ی زندگینامه تالکین است، به کمک پسر تالکین جمع‌آوری و ویرایش شده‌است. «نامه‌ها» تصویری شگفت‌انگیز و با جزئیات فراوان از جنبه‌های مختلف زندگی جی. آر. آر. تالکین، به‌عنوان داستان‌سرا، محقق، پدر و نظاره‌گر دنیای پیرامونش، به خواننده ارائه می‌دهد.
از میان نامه‌های تالکین این موضوع برداشت می‌شود که او نسبت به منتقدانی که نقد مثبتی نسبت به آثارش نداشتند به هیچ عنوان روی‌خوش نشان نمی‌داده و انتقاد‌پذیر نبوده‌ است و همچنین نسبت به کتاب‌هایش بسیار حساس بوده. در نامه‌‌ای به یکی از آشنایانش نوشته‌ است: «دوست عزیز، به نظر آن منتقد بسیار گستاخ است و اصلا نمی‌دانم که کتاب را خوانده است یا نه. ارادتمند تو، اذیت‌شده.» یا در نامه‌ای دیگر نسبت به مترجمی که از ترجمه‌اش راضی نبوده نوشته‌ است:‌ «مترجم عزیز، ترجمه تو مزخرف تمام است، چرا اسم‌هایی که انگلیسی نیستند را ترجمه می‌کنی؟ ترجمه‌ات بی‌دلیل است و مهارت ناکافی تو در زبان مادری‌ات را نشان می‌دهد. ارادتمند شما.» همچنین این کتاب عقاید تالکین را نسبت‌به مسائل روز آشکار می‌کند. برای مثال به یک سردار نازی نامه‌ای نوشته‌ که در متن آن آمده است: «نازی پست‌ عزیز، تو، حامیان آپارتاید و دیگر گروه‌های نژاد‌پرست از نظر فکری و اخلاقی دارای کمبود هستید. یهودی‌ها انسان‌های خوبی هستند و من اگر از نسل یهود بودم به آن افتخار می‌کردم. ولی تا جایی که می‌دانم نیستم. بدون هیچ‌گونه احترامی، تالکین.»

کتاب نامه ها

جی آر آر تالکین
جان رونالد روئل تالکین، زاده ی ۳ ژانویه سال ۱۸۹۲ در بلوم فونتین، آفریقای جنوبی - درگذشته ی ۲ سپتامبر سال ۱۹۷۳ میلادی)، نویسنده و زبان شناس بریتانیایی است که کتاب های هابیت و ارباب حلقه ها، از آثار اوست.او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.تالکین علاوه بر کتاب های یاد شده که معروف تر و شناخته شده تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام های سیلماریلیون، ماجراهای تام بامبادیل، می رود راه پیوسته تا آن سو و فرزندان هورین دارد که عمدتا پس از مرگش منتشر شدند و در مورد م...