کتاب شهر مه

The City of Mist
کد کتاب : 131023
مترجم :
شابک : 978-6003679184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شهر مه اثر کارلوس روئیث ثافون

کتاب «شهر مه»، مجموعه داستانی است که نویسنده‌ی آن، کارلوس روئیث ثافون فضاهای راز‌آلود و مه‌گرفته دوران گوتیک شهر بارسلون را روایت می‌کند. نویسنده در این مجموعه که یازده داستان کوتاه و بلند را شامل می‌شود، به دوران تفتیش‌عقاید در قرن‌پانزدهم‌ میلادی، دوران زندگی سروانتس در قرن‌شانزدهم و هفدهم و دوران جنگ داخلی اسپانیا در نیمه‌ی اول قرن‌بیستم می‌پردازد. نقطه‌ی اشتراک تمامی این داستان‌ها، رازآلودگی و تصاویر سرشار از ابهام است. همچنین ثافون در این کتاب، بر تیرگی، تباهی، تنهایی و سرشت تلخ نهفته در اعماق روح بشر تاکید می‌کند.
در بخشی از متن کتاب آمده: «… و به این ترتیب، چون روز بیست‌و‌سوم ‌ماه آوریل از راه رسید، زندانی‌های بند، به داوید مارتین، که با چشمانی بسته در میان سایه‌های گوشه‌ای از سلول خود دراز کشیده بود روی کردند و التماس‌کنان از او خواستند قصه‌ای برایشان بگوید که به‌واسطه‌ی آن، رخوت از وجودشان برود. مارتین در پاسخ به آن‌ها گفت: «پس حالا قصه‌ای برای شما تعریف می‌کنم. قصه‌ای درباره‌ی کتاب‌ها، گل‌های سرخ و اژدها؛ قصه‌ای که با چنین روز خاصی همخوان باشه. اما ورای هرچیز، این قصه، داستانه درباره‌ی جهان سایه‌ها و خاکسترهای مرگ که با زمانه‌ی امروز ما همخوانی بیشتری داره…» (بخش‌هایی گم‌شده از کتاب زندانی آسمان).
کارلوس روییث ثافون نویسنده‌ی اسپانیایی، متولد بارسلون است. او اولین رمان خود را در چهارده‌سالگی نوشت و از نوزده‌سالگی به یک نویسنده‌ی حرفه‌ای بدل شد. سال ۱۹۹۳ با رمان «شاهزاده‌ی مه» برنده‌ی جایزه‌ی «ادبه» شد و این رمان، جلد اول از سه‌گانه‌ی «مه» بود که ثافون را به نویسنده‌ای جهانی تبدیل کرد. آثار او به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده‌اند و جوایز متعددی را برایش به ارمغان آورده‌اند.

کتاب شهر مه

کارلوس روئیث ثافون
کارلوس رویز زفون (انگلیسی: Carlos Ruiz Zafón؛ زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۴) نویسنده داستان های جنایی و معمایی اهل اسپانیا است.کارلوس لوئیت ثافون در بارسلونا بدنیا آمد. او که در اسپانیا بزرگ شد ، زندگی کاری خود را با کسب درآمد در تبلیغات آغاز کرد. پدربزرگ و مادربزرگ او در یک کارخانه کار کرده بودند و پدرش بیمه می فروخت. در دهه 1990 ، روزی زافان به لس آنجلس نقل مکان کرد و مدت کوتاهی در زمینه نویسندگی روی پرده کار کرد. او به انگلیسی مسلط است.بیشتر تاثیرات کار های او از نویسندگان قرن 19، داستان ها...
قسمت هایی از کتاب شهر مه (لذت متن)
… و به این ترتیب، چون روز بیست و سوم ماه آوریل از راه رسید، زندانی های بند، به داوید مارتین که با چشمانی بسته در میان سایه های گوشه ای از سلول خود دراز کشیده بود روی کردند و التماس کنان از او خواستند قصه ای برایشان بگوید کهبه واسطه ی آن رخوت از وجودشان برود. مارتین در پاسخ به آن ها گفت: «پس حالا قصه ای برای شما تعریف می کنم.قصه ای درباره ی کتاب ها، گل های سرخ و اژدها؛ قصه ای که با چنین روز خاصی همخوان باشه. اما ورای هرچیز، این قصه، داستانیه درباره ی جهان سایه ها و خاکسترهای مرگ که با زمانه ی امروز ما همخوانی بیشتری داره…» (بخش هایی گم شده از کتاب زندانی آسمان )