کتاب فهرست شیندلر

Schindler's List
کد کتاب : 13415
مترجم : محبوبه مهرآفرید
شابک : 978-6004680295
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی من بوکر سال 1982

برنده ی جایزه ی لس آنجلس تایمز سال 1983

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1993 ساخته شده است.

معرفی کتاب فهرست شیندلر اثر توماس کنیلی

کتاب فهرست شیندلر، رمانی نوشته ی توماس کنیلی است که اولین بار در سال 1982 انتشار یافت. در سایه ی اتفاقات هولناک آشویتز، کارخانه داری آلمانی به اسطوره ای زنده برای یهودیان شهر کراکوف در لهستان تبدیل شد. او مردی زن باره، دائم الخمر و لذت طلب بود، اما برای آن ها به یک منجی مبدل گشت. این، داستان خارق العاده ی اسکار شیندلر است: مردی که جان خود را به خطر انداخت تا از مردم بی گناه در لهستان تحت اشغال نازی ها محافظت کند؛ مردی که به خاطر جنگ، به انسانی با یک مأموریت بزرگ تبدیل شد. توماس کنیلی با استفاده از شهادت های واقعی افراد نجات یافته توسط شیندلر، به شکلی درخشان، شجاعت و زیرکی انسانی خوش قلب را در میانه ی جهنمی توصیف ناپذیر به تصویر می کشد.

کتاب فهرست شیندلر

توماس کنیلی
توماس کنیلی ، زاده ی ۷ اکتبر ۱۹۳۵، نمایشنامه نویس، رمان نویس و هنرپیشه ای استرالیایی است. او به خاطر نوشتن کتاب «فهرست شیندلر» که از خاطرات یکی از بازماندگان هولوکاست الهام گرفته شده بود، در سال ۱۹۸۲ برنده ی جایزه ی ادبی من بوکر شد. استیون اسپیلبرگ به خاطر ساخت اقتباسی سینمایی از این کتاب، موفق به کسب جایزه ی اسکار بهترین فیلم شد. توماس کنیلی همچنین، دو بار برنده ی جایزه مایلز فرانکلین شده است.
نکوداشت های کتاب فهرست شیندلر
A masterful account of the growth of the human soul.
شرحی استادانه از رشد روح انسان.
Los Angeles Times Book Review

A stunning novel based on a true story.
رمانی خیره کننده بر اساس داستانی واقعی.
Barnes & Noble

An extraordinary tale… A notable achievement.
داستانی خارق العاده... دستاوردی شایان توجه.
New York Review of Books New York Review of Books

قسمت هایی از کتاب فهرست شیندلر (لذت متن)
پایان صحبت آن ها اسکار حرف تازه ای را پیش کشید. او گفت: «در چنین شرایطی باید برای کلیساها سخت باشد که به مردم بگویند پدران آسمانی، از آن ها حتی از مرگ یک پرنده ی کوچک هم مراقبت می کنند.» آقای شیندلر، دلش نمی خواست در دنیایی که حتی ارزش یک بسته سیگار را ندارد، جای کشیش باشد. اشترن حرف او را تایید کرد اما می دانست تنها مرجع کتاب مقدس برای شیندلر فقط یک جمله بود؛ آن هم یک آیه عبری از تلمود: «کسی که زندگی یک انسان را نجات دهد، زندگی تمام جهان را نجات داده است.»

قبول، هر اشترن، اگر خدا انسان را با شمایل خود خلق کرده، کدام نژاد بیشترین شباهت را به او دارد؟ آیا یک لهستانی بیشتر از شخصی اهل چک به او شباهت دارد؟

جهان اخلاقی، اینجا آنقدرها هم از بین نرفته بود. واژگون شده بود، مثل یک سیاهچاله، زیر فشار تمام شرارت های زمین.