کتاب راهنمای ماهیگیری و شکار برای دخترها

The Girls' Guide to Hunting and Fishing
کد کتاب : 13824
مترجم :
شابک : 978-6007443545
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد دریافت بهترین کتاب گاردین برای کتاب اول سال 1999

معرفی کتاب راهنمای ماهیگیری و شکار برای دخترها اثر ملیسا بنکس

راهنمای ماهیگیری و شکار برای دخترها» نوشته ملیسا بنکس( -۱۹۶۱)، نویسنده امریکایی است. موضوع این کتاب درباره ورزش و فعالیت در طبیعت نیست، بلکه زمینه ای بس خطرناک تر را در بر می گیرد: یافتن همسر مناسب.
جین، قهرمان داستان، وقتی پای رابطه در میان باشد، هنوز جا دارد تا قواعد بازی را یاد بگیرد.
«راهنمای ماهیگیری و شکار ...» با طنز پنهان و نثر روانش، درباره زندگی جین رزنال، دختری جوان در آستانه بزرگسالی است و خواننده را با پرسش‎هایی آشنا روبه‎رو می کند: چطور با مرد مناسب آشنا شویم، چطور با او ازدواج کنیم.
جین جوان شاهد بالا و پایین روابط میان برادرش و نامزدش است و نمی‎داند وقتی نوبت به خودش رسید آیا می تواند رابطه ای سالم و موفق را آغاز کند و تعادل و تناسب زندگی اش را حفظ کند.
قهرمان داستان « راهنمای ماهیگیری... » دختری سخت کوش است که افتان وخیزان راه رسیدن به عشق واقعی را می آزماید. جین دختری است درون گرا و بسیار دقیق در خواندن روحیات آدم های اطرافش. بااین حال، همان دختری است که می توانید به او زنگ بزنید و به راحتی ساعت ها پای صحبتش بنشینید و با او درباره آخرین شکست عشقی ای که خورده اید درد دل کنید.
جین قهرمانی است که اشتباه می کند، شکست می خورد، خودش را نقد می کند و گاهی هم مانند همه آدم ها نمی تواند احساساتش را بیان کند و خودش را پشت طنز و شوخی پنهان می کند.
بنکس در پیچ وتاب زندگی جین واقعیت هایی را مطرح می کند که هر زنی ممکن است در زندگی تجربه شان کند. برای مثال، جین متوجه می شود رابطه اش با ویراستاری که بزرگ تر از خودش است سالم نیست اما درعین حال نمی تواند از او دل بکند.
« راهنمای ماهیگیری...» همان پندواندرز همیشگی است: «خودت باش».
اما این کتاب با شیوه روایت گیرا و دلپذیرش، اثری است که خواندنش را می توان به همه توصیه کرد.

کتاب راهنمای ماهیگیری و شکار برای دخترها

دسته بندی های کتاب راهنمای ماهیگیری و شکار برای دخترها