کتاب عرصه های کسالت

Selected Stories
پرگار / قصه های مکرر
کد کتاب : 13851
شابک : 978-0050595343
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عرصه های کسالت اثر بیژن بیجاری

کتاب پیش رو دربردارنده ی سه مجموعه داستان کوتاه و جذاب از نویسنده ی معاصر، بیژن بیجاری، است که توسط انتشارات آموت منتشر شده است. عناوین برخی از این داستان ها عبارت اند از: “عینا مجسمه”، “مشکی”، “پرنده با باد”، “شب دریایی”، “شام آخر” و “فرشته ی بی لبخند”.

کتاب عرصه های کسالت

بیژن بیجاری
بیژن بیجاری متولد ۱۳۳۰ اصفهان، از نویسنده‌های نسل سوم داستان‌نویسی معاصر ایران به دلیل زبان پاکیزه و خلق دنیایی سیال و جاری و توجه به زیرساخت روان‌شناختی شخصیت‌های داستان‌هایش و در عین نگاه ویژه‌اش به مرگ، چهره‌ای متفاوت و شناخته شده در این عرصه است.داستان‌هایش از سال ۱۳۵۱ در مجلاتی چون فردوسی و نگین و بعدها در مجلات آدینه و دنیای سخن و تکاپو و کلک و ... منتشر شدند.بیجاری از سال ۱۳۷۷ از ایران مهاجرت کرده و در ایران زندگی نمی‌کند.
دسته بندی های کتاب عرصه های کسالت
قسمت هایی از کتاب عرصه های کسالت (لذت متن)
حالا هی بگو وقتی زن من شدی دختربچه ای بیش نبودی… هی بگو، وقتی زن من شدی هنوز عروسکبازی می کردی. هی بگو و توجه نکن که اطرافیانت در ته دل به این داستانهای ساختگی تو می خندند. بله… درست ست، من هشت نه سال از تو بزرگترم؛ اما؟ اما اصلا ببین، من حتا قبول دارم، من و زندگی با من، در از دست رفتن آن چهره و تبدیلش به آنچه حالا روی آن صندلی… نه فقط چهره، که دستها هم… و چه خوب ست تو خوابی و بعد از مدتها من می توانم با خیال راحت، با نگاه کردن به این دستها، به این چهره، بی دلواپسی از پررو شدن تو نگاهت کنم.