کتاب فروید خوانی 3

Reading Freud
بخش سوم : چشم انداز
کد کتاب : 140151
مترجم :
شابک : 978-6229368251
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 242
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب فروید خوانی 3 اثر ژان میشل کینودو

کتاب فرویدخوانی بخش سوم : چشم انداز نوشته ی ژان میشل کینودو می باشد. این کتاب بازخوانی زمان شناختی نوشته‌های فروید است، بدون تردید زیگموند فروید از برجسته‌ترین اندیشمندان قرن گذشته است افکار و آثار او تاثیری شگفت بر فرهنگ و تصور انسان غربی از خویش به جای گذاشته و موجب تغییر آن شده. کینودو معتقد است که فروید با دو پاره کردن دستگاه روانی انسان، به ساحت های آگاه و ناآگاه و تعریف و مشخص کردن نحوه کنش آنها، شکاف عظیمی در یکپارچگی سوژه آگاه و خودمختاری آن ایجاد کرده است.
نویسنده با در نظرگیری اینکه، اندیشه‌های فروید از آغاز با دقت بررسی و به چالش کشیده شدند و نقدهای مخالفان و موافقان فراوانی بر آنها وارد شد، تا آنجا که سالانه کتب و مقالات فراوانی در نقد و مخالفت با فروید و روانکاوی با عناوینی همچون روانکاوی منسوخ، از شیاد دانشمند یا داستان پرداز، چرا فروید باید مرده باشد، روشی شبه علمی، به طبع می‌رسد. می کوشد با مطرح ساختن زمان شناختی از اندیشه‌های فروید در این کتاب آراء او را به ترتیب مشخص سازد، او با وجود آنکه آثار فروید را در جایگاه رفیعی می‌داند اما به پاسخ به پرسش‌های منتقدان هم پاسخ می دهد.
به طور کلی در بین منتقدان فروید دو گروه عمده وجود داشته‌اند گروهی که نقدهایشان بیشتر حمله‌های شخصی بوده و کسانی که نقدهای اندیشمندانه و علمی داشته‌اند، نقدهای گروه دوم نه تنها به رشد و گسترش در حوزه روانکاوی و روانشناسی منجر شده بلکه در حوزه‌های دیگر اندیشه بشر، نیز منتج شده است. کینودو با در نظرگیری همه این موارد اندیشه‌های فروید را، به طور منظم بیان می‌کند.
این کتاب مجلد سوم از مجموعه فروید خوانی است که به موضوعات دستنوشته فروید، همچون آن سوی لذت، روانشناسی توده و تحلیل من، من و آن، مشکل اقتصادی مازوخ گرایی، بازداری‌ها نشانه‌ها و اضطراب، آینده یک وهم، تمدن و ملالت‌های آن، مقوله‌هایی در رابطه با انکار واقعیت و انشقاق من مسطور و موسی و یکتاپرستی می‌پردازد، نویسنده با مطالعه دقیق و عمیق بر آثار فروید یکی از معدود کسانی است که توانسته آرا و آثار فروید را به خوبی و مطابق با اندیشه‌های خود او تفسیر نماید. بدین جهت برای کسانی که علاقمند به اندیشه‌های فروید هستند و تمایل به نگاه خطی و زمانشناختی از آثار فروید دارند، این کتاب اثری ارزشمند و کم نظیر به شمار می‌رود.

کتاب فروید خوانی 3

ژان میشل کینودو
ژان میشل کوینودوز یک روانکاو در بخش خصوصی در ژنو است. او عضو انجمن روانکاوی سوئیس و عضو افتخاری انجمن روانکاوی بریتانیا است. ژان میشل کوینودوز نویسنده کتاب «رام کردن تنهایی»، «رویاهایی که صفحه را ورق می‌زنند» و «خواندن فروید» است.