کتاب بروکلین

Brooklyn
کد کتاب : 14171
مترجم :
شابک : 978-9641916369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 282
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

بروکلین
Brooklyn
کد کتاب : 14172
مترجم :
شابک : 978-2000737056
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 343
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب بروکلین اثر کالم توبین

یکی از فراموش نشدنی ترین شخصیت های ادبیات معاصر، ایلیش لیسی، در شهری کوچک در ایرلند بزرگ شده است. او که اکنون بالغ شده است تلاش میکند که شغلی برای خود دست و پا کند اما مانند هر جوان دیگری در آن شهر، موفق نمیشود. از این روی با واسطه گری خواهرش، کشیشی ایرلندی اهل بروکلین به او پیشنهاد میدهد که تحت حمایت او به بروکلین در آمریکا برود. الیس برای رفتن مصمم میشود در حالی که می بایست مادر مریض و خواهرش را تنها بگذارد. ایلیش در فروشگاهی کار پیدا میکند و در حالی که اصلا انتظار آن را ندارد عاشق میشود. تونی که خانواده ایتالیایی خود را بیش از هر چیز دیگری دوست دارد، موفق میشود دل ایلیش را با شکیبایی و محبت بدست آورد اما هنگامی که ایلیش تازه به عشق خود نسبت به تونی پی میبرد، اخبار ویرانگری از ایرلند میرسد که آینده او را تهدید میکند.

داستان بروکلین که در سالهای پس از جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد توسط کالم توبین نوشته شده است.کالم توبین از نوابغ دست به قلم معاصر محسوب میشود.توبین از آن نویسنده هایی به حساب می آید که علاوه بر رمان داستان کوتاه ، مقاله و نمایشنامه هم می نویسد. و علاوه بر این ها شاعر و منتقد هم محسوب میشود.در سال 2010 روزنامه ی آبزرور نام او را در فهرست۳۰۰ روشنفکر تراز اول بریتانیایی گنجاند و این به رغم ایرلندی بودن آقای توبین بود.

علاوه بر این در سال 2015 بر اساس رمان بروکلین فیلمی به همین نام توسط جان کرولی در سبک درام ساخته شد که فیلم نیز به موفقیت خوبی دست پیدا کرد و نامزد اسکار همان سال نیز شد.

کتاب بروکلین


ویژگی های کتاب بروکلین

برنده جایزه کاستا بوک سال 2009

پرفروش ترین رمان نیویورک تایمز

نامزد بین المللی ادبی دوبلین سال 2011

نامزد سال 2009 Booker Prize

کالم توبین
کالم توبین، زاده ی 30 می 1955، نویسنده، روزنامه نگار، منتقد و شاعر ایرلندی است.توبین در وکسفورد در جنوب شرقی ایرلند به دنیا آمد. او به دانشگاه دوبلین رفت و در سال 1975 از آنجا فارغ التحصیل شد. توبین بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به بارسلونا رفت و اولین رمانش را با الهام از این شهر به رشته ی تحریر درآورد. او در سال 1978 به ایرلند بازگشت و علاوه بر نویسندگی، به روزنامه نگاری نیز پرداخت.
نکوداشت های کتاب بروکلین
Tóibín … [is] his generation’s most gifted writer of love’s complicated, contradictory power
کالم توبین با استعدادترین نویسنده در نسل خویش است که میتواند در مورد قدرت پیچیده و پر تناقض عشق صحبت کند
Los AngelesTimes

A classical coming-of-age story, pure, unsensationalized, quietly profound… There are no antagonists in this novel, no psychodramas, no angst. There is only the sound of a young woman slowly and deliberately stepping into herself, learning to make and stand behind her choices, finding herself.
یک رمان کلاسیک ناب و جاودانه و بسیار عمیق که هیچ آنتاگونیستی در آن حضور ندارد و فقط صدای یک زن جوان وجود دارد که درون خود سفر میکند و فرا میگیرد که انتخاب کند و پای انتخاب هایش بایستد و در نهایت خود را پیدا کند
The Oprah Magazine

Reading Tóibín is like watching an artist paint one small stroke after another until suddenly the finished picture emerges to shattering effect
خواندن توبین مانند تماشای هنرمندی در حال نقاشی کردن است؛یک ضربه کوچک پس از دیگری تا اینکه به خود می آیید و میبینید تصویر کامل شده است
The Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب بروکلین (لذت متن)
کم کم به برنامه ی کالج بروکلین عادت کرد، جلسه های سه ساعته و زنگ تفریح های عجیب ده دقیقه ای، شیوه ی غریبی که همه چیز را از پایه و مبانی اولیه توضیح می دادند، از جمله مسأله ی ساده ی نوشتن میزان پولی که به بانک واریز یا برداشت می شد، تاریخ و نام شخصی که سپرده گذاشته، برداشت کرده یا چک نوشته، در یک دفترکل معمولی. ساده بود، مثل مبحث انواع حساب های بانکی و نرخ های مختلف سود بانکی. اما وقتی به تدوین حساب های سالیانه می رسید، سیستم با آن چه آموخته بود تفاوت داشت، معیارهای بسیار بیش تر و ترکیب های پیچیده تری مثل مالیات های شهری، ایالتی و فدرال اضافه می شد.