کتاب آواره و چند داستان دیگر

Contes du jour et de la nuit
کد کتاب : 142064
مترجم :
شابک : 978-6228089287
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1885
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب آواره و چند داستان دیگر اثر گی دو موپاسان

کتاب آواره و چند داستان دیگر اثر گی دوموپاسان (Guy de Maupassant) نامی درخشان در عرصه ادبیات فرانسه و جهان است. او را به ‌عنوان استاد مسلم داستان کوتاه می‌شناسند؛ نویسنده‌ای که با قلمی توانمند، نگرشی نقادانه و نگاهی موشکافانه به اعماق جامعه و روان انسان‌ در قرن نوزدهم فرانسه نفوذ کرد. آثار گی دوموپاسان آینه‌ای تمام‌نما از واقعیت‌های تلخ و شیرین زندگی، عشق، نفرت، فقر، ثروت و مناسبات اجتماعی عصر اوست

کتاب آواره و چند داستان دیگر مجموعه‌ای شامل دوازده داستان کوتاه خواندنی است که در تمامی آن‌ها ویژگی‌های بارز سبک او قابل مشاهده است. او در آثار خود تصویری از جامعه و مردم فرانسه در قرن ۱۹ میلادی ترسیم می‌کند و از جمله نویسندگان اجتماعی و واقع‌گرا محسوب می‌شود.

نثر او در کتاب آواره و چند داستان دیگر ساده و روان و در عین حال دقیق و جزئی‌بین است و خواننده را با خود همراه می‌کند. گویی دوموپاسان همچون بیینده‌ای مشتاق و باهوش به تماشای مردم و جامعه اطراف خود نشسته و بعد با روایتی گیرا دیده‌ها و پنداشته‌های خود را برای دیگران به جا گذاشته است.

دوموپاسان در این کتاب از موضوعاتی هم‌چون فقر، بی‌عدالتی، بی‌تفاوتی انسان‌ها به یک‌دیگر، طبقات اجتماعی مختلف و مسائلی از این دست سخن گفته است.

کتاب آواره و چند داستان دیگر

گی دو موپاسان
آنری رنه آلبر گی دو موپاسان' (به فرانسوی: Henri René Albert Guy de Maupassant) (زادهٔ ۵ اوت ۱۸۵۰-درگذشتهٔ ۶ ژوئیهٔ ۱۸۹۳) نویسنده فرانسوی است.مشکلات خانوادگی از یک سو و روح رنجور او از سوی دیگر الهام‌بخش نوشته‌هایی شدند که نه تنها توجه دنیای ادبیات را به خود جلب کرد، بلکه نشانه آشکاری بود بر تعارضات و آشوب‌های درونی این نویسنده.«موپاسان» در 20 سالگی داوطلبانه به ارتش فرانسه پیوست و در جنگ فرانسه و آلمان شرکت کرد. پس از گذشت چند سال به پاریس بازگشت و برای شش سا...