کتاب تپلی و بیست داستان دیگر

Boule de suif
کد کتاب : 47781
مترجم :
شابک : 978-6001051722
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 314
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1880
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

تپلی و چند داستان دیگر
Boule de suif
کد کتاب : 26525
مترجم :
شابک : 978-00040881281
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1880
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تپلی و چند داستان دیگر اثر گی دو موپاسان

موضوع اصلی مهم ترین داستان در مجموعه کتاب «تپلی و چند داستان دیگر» به مقاومت فرانسه در برابر اشغالگران آلمانی در طول جنگ می پردازد. در نیمه اول داستان ، راوی پیشینه هر یک از سرنشینان را توضیح می دهد ، با تأکید ویژه بر خرده بورژوای دموکرات ، کورنودت ، که گفته می شود همه نوع دفاع را برای روئن طراحی کرده است. موضوع اصلی این است که در حالی که سرنشینان صحبت های زیادی در مورد مقاومت در برابر مهاجمان می کنند ، اما در نهایت به جای ماندن در شهر ، به صورت ناجوانمردانه فرار می کنند.
بخش اول داستان همچنین نشان می دهد که وطن دوستترین مسافر خود بول د سوف است ، شخصیتی محبوب در روئن ، در حالی که اشراف و بورژوازی ها برای پایان دادن به جنگ و بازگشت به این کشور خوشحال تر به تصویر کشیده می شوند. گی دو موپاسان نویسنده این اثر برخلاف دیگر نویسندگان فرانسوی آن دوره که شهروندان استانی فرانسه را به بی انگیزگی و بزدل بودن متهم می کردند ، از شور وطن پرستی ساکنان استان ها ستایش می کند.

مقاومت شخصی بول دو سوف در طول داستان افزایش می یابد. مقاومت بول دو سیف در برابر پیشرفت های جنسی افسران جنگ ، بار دیگر وطن دوستی وی را نشان می دهد ، چیزی که توسط شخصیت های دیگر مورد توجه قرار نگرفته است.

کتاب تپلی و چند داستان دیگر

گی دو موپاسان
آنری رنه آلبر گی دو موپاسان' (به فرانسوی: Henri René Albert Guy de Maupassant) (زادهٔ ۵ اوت ۱۸۵۰-درگذشتهٔ ۶ ژوئیهٔ ۱۸۹۳) نویسنده فرانسوی است.مشکلات خانوادگی از یک سو و روح رنجور او از سوی دیگر الهام‌بخش نوشته‌هایی شدند که نه تنها توجه دنیای ادبیات را به خود جلب کرد، بلکه نشانه آشکاری بود بر تعارضات و آشوب‌های درونی این نویسنده.«موپاسان» در 20 سالگی داوطلبانه به ارتش فرانسه پیوست و در جنگ فرانسه و آلمان شرکت کرد. پس از گذشت چند سال به پاریس بازگشت و برای شش سا...