کتاب جنون اخلاقی

Moral Disorder
کد کتاب : 143401
مترجم : منیژه صدیقی
شابک : 978-6220405320
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 255
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب جنون اخلاقی اثر مارگارت آتوود

«جنون اخلاقی» کتابی نوشته مارگارت آتوود، نویسنده کانادایی است. این مجموعه شامل یازده داستان کوتاه با شخصیتی واحد است. داستان های این مجموعه به زندگی خانواده کانادایی در طول شصت سال می پردازد و مشکلات پنهان خانواده را روایت می کند. شخصیت اصلی همه داستان‌های کوتاه زنی است که ماجراها از زوایه دید او توصیف می شوند به جز آخرین داستان که روایتی زندگی‌نامه‌ای است.
اولین داستان این مجموعه که شروع آشنایی با این خانواده است «اخبار بد» نام دارد و ماجرای روزی را روایت می کند که زن تصمیم می گیرد برخلاف الگوی هر روز خود رفتار کند. او هر روز صبح هنگام صبحانه اخبار روزنامه را می خواند و خبرهای مهم را برای همسرش که روی تخت خوابیده است بازگو می کند. اما یک روز صبح از گفتن خبر بد پیش از صبحانه خوردن همسرش منصرف می شود. زن همان روز به این موضوع پی می برد که زندگی مشترک او با همسرش منتظر تلنگری برای فروپاشی است.
داستان دوم این مجموعه «هنر آشپزی و سرو کردن غذا» نام دارد و به دوران کودکی زن می پردازد که در مقابل مادر خود نافرمانی می کند. او در این داستان دختری یازده ساله است که از مادر باردارش مراقبت می کند. دختر از همکاری نکردن خانواده با خودش در طول بارداری مادر ناراحت است. او با سختی و پشتکار فراوان کارهای خانه را انجام می دهد و در کنار اموری که روزانه انجام می دهد برای نوزاد هم یک جفت پاپوش می بافد. اما با تولد نوزاد، دختر که از روند زندگی خود به عنوان کودکی که می خواهد بازی کند و درس بخواند خسته شده نسبت به خواسته های مادرش نافرمانی می کند و در نهایت به آزادی بیشتری دست پیدا می کند.
«جنون اخلاقی» عنوانی است که مارگارت آتوود آن را از رمانی به همین نام که گریم گیبسون در سال 1996 نوشت و تصمیم گرفت نویسندگی را با این رمان به پایان برساند، اقتباس شده است.

کتاب جنون اخلاقی

مارگارت آتوود
مارگارت آتوود در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا زاده شد. او کودکی خود را در جنگل های شمال کبک در کنار پدرش که یک گیاه شناس بود، گذارند. تجربه ی این نوع زندگی در دوران کودکی، بعدها در آثار آتوود در به کارگیری تعبیرهایی از دنیای جانوران و طبیعت نمود یافت.او تاکنون بیش از ۳۰ کتاب شامل رمان، داستان های کوتاه، شعر و نقد ادبی، تاریخ اجتماعی و کتاب های کودکان را به تألیف رسانده است. آثار او ریشه در رئالیسم سنتی دارند و در نوشته هایش از زن به عنوان شخصیت اصلی استفاده می کند. آتوود در داستان هایش واقعیت های ...