کتاب بالون سفید

White balloon
کد کتاب : 144211
شابک : 978-6229268285
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 654
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب بالون سفید اثر مرجان اخلاقی

داستان بالون سفید پیرامون زنی سی‌ویک‌ساله به نام ژاله جریان دارد، استاد دانشگاهی با گذشته‌ای تلخ که زخم‌هایی کهنه را برای او به یادگار گذاشته است. ژاله که اکنون از موقعیت اجتماعی مناسبی برخوردار است همچنان خودش را نسبت به جمع‌هایی که از نظر اقتصادی و اجتماعی در سطح بالایی قرار دارند، پایین‌تر می‌داند، او خودش را متفاوت می‌بیند و همین باعث می‌شود که حتی با حضور در جمعی که مدت‌ها رویایش را در سر داشته، به‌عنوان یک نویسنده‌ی توانمند، معذب باشد.
درحالی‌که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ژاله تنها یک ساعت خوابیده با صدای تماس هما از خواب بیدار می‌شود و به درخواست او اعزام می‌شود تا تدارک مهمانی شب را ببینند. او که خوب می‌داند کار زیادی انتظارش را می‌کشد با لباسی مناسب کارکردن به خانه‌ی هما می‌رود؛ قرار بر این است که لباسش را یکی از شاگردانش به نام یاسی به او برساند، اما لباس‌ها کمی دیر به دستش می‌رسد و این باعث می‌شود تا امیرعلی قربانی، مردی مشهور و البته بسیار مغرور، با همان لباس‌های نامناسب برای مهمانی با دختر روبه‌رو شود. رفتار امیرعلی با ژاله زخم‌هایی کهنه را تازه می‌کند...

کتاب بالون سفید

قسمت هایی از کتاب بالون سفید (لذت متن)
ژاله باز هم پوزخند زد و گفت: ــ زنایی مثل من، اجازه ‌اعتماد به سایه‌ی روی دیوار رو هم ندارن! این تنها حرفیه که دلم نمی‌خواد تو درکش کنی! چون باید جای من باشی تا بفهمی! ــ خب تهش چی می‌شه؟! بعد از اینکه بهش اعتماد کردی؟! اگر از دستش دادی، باز هم برمی‌گردی اینجا… باز هم تنهایی الانت رو داری… اما اگر از دستش ندادی چی؟! با کسی هستی که دوستش داری. ــ از دست دادن امیرعلی، از دست دادن غرورمه… تو واقعا نمی‌فهمی زنی که غرورش رو از دست بده هیچی نداره؟!