کتاب ادام بید

Adam Bede
قصه باشکوه همدلی ها
کد کتاب : 14508
مترجم :
شابک : 978-9641854333
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 744
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1859
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ادام بید اثر جورج الیوت

"آدام بید" اولین رمان "ماری آن ایوانس" بود که با نام هنری اش "جورج الیوت" ،شناخته می شود و در سال 1859 با نام مستعار منتشر شد .طرح داستان "آدام بید" براساس داستانی ساخته شده است که عمه الیزابت اوانز ، واعظ متدیست ، به "جورج الیوت" گفته است و شخصیت واقعی دینا موریس در کتاب بر اساس زندگی دختری است که در آن زمان زندانی بوده. این رمان زندگی چهار شخصیت را در جامعه روستایی هایسلوپ دنبال می کند ، که یک جامعه متدین و به شدت نزدیک ب هم در سال 1799 است.
مستطیل عاشقانه ی رمان حول محور هتی سورل زیبا اما خودشیفته می چرخد. کاپیتان آرتور دنیتورن ، نجیب زاده ای جوان است که او را اغوا می کند. "آدام بید" ، خواستگار ناشناخته ی هتی سورل است . همچنین دینا موریس و پسر عموی هتی که مبلغ مذهبی متدین ، با ایمان و با فضیلتی است ،از محور های داستان هستند. "آدام بید" ، یک نجار محلی است که بخاطر صداقت و هوش خود تحسین می شود. او عاشق هتی است. هتی به سمت آرتور ، نوه و وارث جذاب ملاک محلی جذب می شود و عاشق او می شود. وقتی "آدام بید" قرار ملاقات این دو را بر هم میزند ، آدام و آرتور می جنگند، در نهایت آرتور موافقت می کند که از هتی دست بکشد و هایسلوپ را ترک می کند تا به نیروی های نظامی بازگردد. پس از ترک او ، هتی موافقت می کند با "آدام بید" ازدواج کند اما کمی قبل از ازدواج ، متوجه می شود که باردار است. او در اوج ناامیدی ، به جستجوی آرتور می رود، اما نمی تواند او را پیدا کند. وی با توجه به شرمندگی و شرایط استرس زایی که باید پس از بازگشت به روستا تحمل کند ، کودک خود را با کمک دوستانه ی زنی که به صورت اتفاقی ملاقات کرده به دنیا می آورد اما پس از زایمان ، نوزاد را رها می کند و سپس چون تحمل شنیدن گریه های کودک را ندارد، سعی می کند فرزندش را نجات دهد. با این حال ، خیلی دیر شده است و نوزاد دیگر در خطر مرگ قرار گرفته است.

کتاب ادام بید

جورج الیوت
جرج الیوت با نام واقعی ماری آن ایوانس، زاده ی ۲۲ نوامبر ۱۸۱۹ در چیلور کتون در وارویکشایر انگلستان و درگذشته ی ۲۲ دسامبر ۱۸۸۰ در لندن، رمان نویس انگلیسی دوران ویکتوریا و ایجاد کننده ی روش آنالیز روانشناسی شخصیت های رمان ها مدرن است.ماری آن ایوانس نام مستعار مردانه ی جورج الیوت را برای خود انتخاب کرد تا اطمینان یابد آثارش مورد توجه جدی مخاطبان قرار می گیرند. اگرچه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلی شان را در آثار خود می نوشتند؛ اما او می خواست تا تنها یک نویسنده ی داستان های عاشقانه نباشد...