کتاب بلندی های نیناک

Kneeknock Rise
کد کتاب : 16562
مترجم :
شابک : 978-6004132022
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد مدال نیوبری سال 1971

معرفی کتاب بلندی های نیناک اثر ناتالی بابیت

هر سال در روستای اینستپ، یک نمایشگاه پاییزی برگزار می‌شود که سبب جذب مردم نواحی دور و نزدیک می‌شود و شهرت و اعتبار به این روستای فقیر و دورافتاده می‌آورد. رونق این نمایشگاه به دلیل صدایی ترسناک است که از بلندی نیناک، یک کوه در نزدیکی روستا، به گوش می‌رسد. مردم روستا و بازدیدکنندگان نمایشگاه، این صدا را به موجودی خدایی نسبت می‌دهند که در آن کوه مسکن دارد. اگان، یک پسر نوجوان، تصمیم می‌گیرد به بلندی نیناک برود و رمز و راز این صدای ترسناک را کشف کند.

دربارهٔ نویسنده:
ناتالی بابیت، نویسنده و تصویرگر آمریکایی (1932-2016)، ابتدا به تصویرگری کتب کودکان مشغول بود و دو کتاب شعر نیز برای کودکان نوشت. سپس به رمان‌نویسی روی آورد و برای دومین رمان خود، "بلندی نیناک" (1971)، جایزهٔ نیوبری را دریافت کرد. رمان دیگر او به نام "خانوادهٔ جاودان تاک" (1975) در فهرست کتاب‌های برتر انجمن کتابخانهٔ آمریکا قرار گرفت. او در سال 1975 برندهٔ جایزهٔ کریستوفر و در سال 1982 نامزد جایزهٔ هانس کریستین اندرسن شد.

کتاب بلندی های نیناک

ناتالی بابیت
ناتالی زین بابیت (28 ژوئیه 1932 - 31 اکتبر 2016) نویسنده و تصویرگر کتابهای آمریکایی بود.رمان تحسین شده او در 1975 Tuck Everlasting در دو فیلم بلند و یک موزیکال برادوی اقتباس شده است. وی جایزه افتخارینیوبری و کریستوفر را دریافت کرد و نامزد ایالات متحده برای دوسالانه بین المللی هانس کریستین اندرسن در سال 1982 شد.
نکوداشت های کتاب بلندی های نیناک
An enchanting tale imbued with a folk flavor.
داستانی دلربا با طعمی محلی.
Booklist Booklist

The theme is ageless--it poses the questions: Who is the fool? Who is the wise man? With help from her characters and from a sly cat and a very endearing old dog, Natalie Babbitt gives a brilliant answer--brilliant because her star, with each new book she writes, shines brighter in the universe of children's books.
مضمون قدیمی است - این سوال را مطرح می کند: احمق کیست؟ مرد عاقل کیست؟ ناتالی بابیت با کمک شخصیت هایش و از یک گربه حیله گر و یک سگ پیر بسیار دوست داشتنی، پاسخی درخشان می دهد - درخشان زیرا ستاره او، با هر کتاب جدیدی که می نویسد، در جهان کتاب های کودکان درخشان تر می درخشد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب بلندی های نیناک (لذت متن)
کوه های ماموت در واقع کوه نبودند. نه یخچالی دامنه های سنگی و علف پوش آن ها را چین انداخته بود، نه عقابی بر فراز قله های نه چندان بلند آن ها جیغ می کشید. نزدیک به یک ساعت یا چیزی در همین حدود طول می کشید تا به قله برسی، شاید کمی نفس نفس می زدی، ولی در این حد نبود که احساس خستگی کنی و...