کتاب گودل ، اشر ، باخ

Gödel, Escher, Bach
کد کتاب : 17306
مترجم : مرتضی خزانه دار
شابک : 978-9642133017
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1059
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی پولیتزر غیرداستانی 1980

معرفی کتاب گودل ، اشر ، باخ اثر داگلاس آر هوفشتار

کتاب داگلاس هوفشتارد، یعنی گودل، اشر، باخ کتابی در مورد هوش و هوش مصنوعی است. اینکه چگونه موجودی زنده می تواند از موجودی غیرزنده به وجود آید. کتاب در مورد مبحثی به نام سیستم رسمی بحث می کند. طبق گفته هوفشتارد، سیستم رسمی که زیربنای کلیه فعالیتهای ذهنی است از سیستم پشتیبانی کننده آن فراتر می رود. اگر زندگی بتواند از زیر لایه شیمیایی رسمی سلول رشد کند ، اگر هوشیاری بتواند از سیستم رسمی شلیک سلول های عصبی خارج شود ، بنابراین کامپیوترها نیز به هوش انسان دست پیدا می کنند. گودل ، اشر ، باخ کاوش شگفت انگیزی از ایده های جذاب در قلب علوم شناختی است: معنی ، کاهش ، بازگشت و موارد دیگر. گودل، اشر، باخ که همچنین به عنوان GEB شناخته می شود ، کتابی با کاوش در موضوعات مشترک زندگی و آثار منطق دان کرت گودل ، هنرمند و نقاش موریس اشر و آهنگساز یوهان سباستین باخ ، مفاهیم اساسی ریاضیات ، تقارن و هوش را بیان می کند. از طریق تصویرگری و تجزیه و تحلیل ، این کتاب بحث می کند که چگونه سیستم ها می توانند از طریق ارجاع به خود و قوانین رسمی ، علی رغم اینکه از عناصر "بی معنی" ساخته شده اند ، معنی پیدا کنند. همچنین در مورد معنای برقراری ارتباط ، چگونگی نمایش و ذخیره دانش ، روشها و محدودیتهای نمایش نمادین و حتی مفهوم اساسی معنی "خود" بحث می کند.
در پاسخ به گیجی در مورد موضوع کتاب ، هوفشتارد تأکید کرد که گودل ، اشر ، باخ در مورد روابط ریاضیات ، هنر و موسیقی نیست - بلکه در مورد چگونگی ظهور شناخت از مکانیسم های عصبی پنهان است. یک نکته در کتاب تشبیهی را در مورد چگونگی هماهنگی تک تک سلولهای عصبی مغز برای ایجاد یک احساس واحد از ذهن منسجم است که از طریق مقایسه آن با کلونی مورچه ها توضیح داده شده است.

کتاب گودل ، اشر ، باخ

داگلاس آر هوفشتار
داگلاس هوفشتاتر (انگلیسی: Douglas Hofstadter؛ زادهٔ ۱۵ فوریهٔ ۱۹۴۵) یک دانشمند اهل ایالات متحده آمریکا است.از آثار معروف او می‌توان به کتاب «گودل، اشر، باخ» اشاره کرد که برندهٔ جایزه پولیتزر شده‌است.
نکوداشت های کتاب گودل ، اشر ، باخ
A triumph of cleverness, bravura performance.
پیروزی هوشمندی، عملکردی شجاعانه.
Parabola

A brilliant, creative, and very personal synthesis without precedent or peer in modern literature.
تلفیقی درخشان، خلاقانه و بسیار شخصی بدون آنکه نظیرش در ادبیات مدرن یافت شود.
The American Mathematical Monthly

A huge, sprawling literary marvel, a philosophy book disguised as a book of entertainment disguised as a book of instruction.
کتابی عظیم و به معنای حقیقی کلمه خارق العاده. یک کتاب فلسفی که در قامت یک کتاب سرگرم کننده و یا آموزشی ظاهر شده است.
Atlanta Journal-Constitution

قسمت هایی از کتاب گودل ، اشر ، باخ (لذت متن)