کتاب بادبزن کاغذی

Novelle per un anno
کد کتاب : 1939
مترجم :
شابک : 978-964782242-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1932
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بادبزن کاغذی اثر لوئیجی پیراندلو

در این مجموعه، 9 داستان کوتاه گنجانده شده که برخی از آن ها بسیار غم انگیز و برخی بسیار طنز یا کمدی هستند.
«پیروزی مورچگان» نام نخستین داستان این مجموعه است که در آن با درگیری های ذهنی فردی روبه رو هستیم که پس از مرگ پدرش تمام ارثیه خود را به باد داده و در کلبه ای حقیر زندگی می کند. کلبه ای که پر است از مورچه هایی که «همانند اربابان مطلق روی اثاثیه مضحک در حرکت بودند».
اگرچه موضوع اصلی داستان درگیری میان شخصیت اصلی و لشگر مورچه هایی است که در کلبه زندگی می کنند اما بیشتر قسمت های داستان به روایت زندگی فرد مربوط است و بعد از گذشتن از میانه داستان است که تلاش برای غلبه بر مورچگانی که در ابتدا بی آزار توصیف می شدند آغاز می شود؛ تلاشی ناکام که «پیروزی مورچگان» را در پی دارد.
نمایشنامه های پیراندلو، برنده جایزه ادبی نوبل در سال 1934، شهرتی جهانی دارند اما بسیاری از منتقدان بر این باورند که داستان های کوتاه وی به مراتب بهتر از نمایشنامه ها و رمان هایش هستند که البته به دلیل ترجمه های کم، ناشناخته مانده اند .

کتاب بادبزن کاغذی

لوئیجی پیراندلو
لویجی پیراندلو، زاده ی ۲۸ ژوئن ۱۸۶۷ و درگذشته ی ۱۰ دسامبر ۱۹۳۶، نمایشنامه نویس و رمان نویس ایتالیایی بود که در سال ۱۹۳۴ برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد. داستان های کوتاه او نیز شهرت زیادی دارد.لویجی پیراندلو در سیسیل متولد شد. پدر او بازرگان گوگرد بود و انتظار داشت که پسرش هم همان شغل را انتخاب کند. اما لوییجی در تحصیلاتش موفق بود و توانست در رشته ی ادبیات ادامه ی تحصیل دهد. او در سال ۱۸۸۷ وارد دانشگاه رم شد و بعد از آن برای تحصیل به بن رفت و آن جا تز دکترای خود را درباره ی گویش بومی سیسیلی تک...