کتاب تشنگی

Thirst And Other One Act Plays
و دو نمایشنامۀ دیگر
کد کتاب : 1969
مترجم : سمیه پیربازاری
شابک : 978-600780685-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تشنگی اثر یوجین اونیل

اونیل آثار زیادی دارد که برخی از این نمایشنامه ها در ایران ترجمه شده است؛ یکی از این آثار نمایشنامه «تشنگی و دونمایشنامه دیگر» است. او شخصیت هایش را در این سه نمایشنامه در موقعیت هایی قرار می دهد که در یک آن چهره واقعی شان برملا شد و باید تصمیم سخت برای ادامه زندگی بگیرند. همچنین از مفهوم عشق نیز در آن ها استفاده می کند.

نمایشنامه «تشنگی» از کلک شناوری روی دریا آغاز می شود؛ از سه تن از بازماندگان کشتی درهم شکسته ای که برخلاف تایتانیک به صخره مرجانی برخورد کرد و غرق شده است. سه نفری که سوار بر کلک برای زنده ماندن و نجات جان خود تلاش می کنند برای جرعه ای آب له له می زنند. یکی دریانوردی که بنابر عقاید قبیله اش برای فرار از خورده شدن توسط کوسه ها آواز می خواند، دیگری نجیب زاده ای که با حرف هایش جو را متشنج می کند و ترس را بیشتر می کند و زنی که برای رسیدن به آب حاضر به تن فروشی و گذشتن از با ارزشترین وسیله خود می شود. در بین ناامیدی، شک و تردید نسبت به یکدیگر، تلاش برای زندگی و رسیدن به آب با مرگ زن رقاصه امیدی در دل آن ها زنده می شود که به زودی از بین می رود.

«بی پروایی» دومین نمایشنامه این کتاب است که در آن عشق و خیانت به تصویر کشیده می شود. زنی که برای رسیدن به پول همسر مردی از طبقه مرفه جامعه شد و عاشق راننده شخصی شان می شود. نمایشنامه «سقط جنین» نیز روایت گر زندگی قهرمان بازی بیسبال است که به عشق خود خیانت می کند، فرزند خود را از بین می برد و مادر فرزندش هم از دنیا می رود.

کتاب تشنگی

یوجین اونیل
یوجین گلدستون اونیل، زاده ی 16 اکتبر 1888 و درگذشته ی 27 نوامبر 1953، نمایشنامه نویس آمریکایی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات بود.اونیل در هتلی در منهتن نیویورک به دنیا آمد. او برای گذراندن دوران مدرسه، به مدرسه ی شبانه روزی و کاتولیک سنت آلویسیوس فرستاده شد و در آنجا، شرایط سختی داشت و تنها با خواندن کتاب های مختلف به آرامش می رسید.اونیل یک سال در دانشگاه پرینستون حضور یافت اما به دلایلی نامشخص، تحصیلات خود در این دانشگاه را رها کرد.اونیل پس از بهبودی از بیماری سل در سال 1912 تصمیم گرفت تا به ...
قسمت هایی از کتاب تشنگی (لذت متن)
رقاصه: آب می تونست زندگی مارو نجات بده. اون یه آدم کشه. مرد نجیب زاده: (با هوشمندی دیوانه واری) گوش کن. به نظر من اون باید آب ریخته باشه تو قمقمه ش. یه کم آب اونجا بود. اون نمی تونه همه شو خورده باشه. اوه، اون یه حقه باز یه تمام معناس! اون آواز خوندنش... فقط یه پوشش یود. وقتی ما نگاه نمی کنیم آب می خوره. ولی دیگه نمی خوره، چون من مواظبشم. بهش نگاه می کنم! رقاصه: مواظبشی؟ خب، برای ما چه فایده ای داره؟ نگاهش کنی ما دیرتر می میریم؟ نه! بیا یه جوری ازش آب بگیریم. این تنها کاریه که باید بکنیم. مرد نجیب زاده: اون به ما آب نمیده. رقاصه: وقتی خوابید، ازش می دزدیم. مرد نجیب زاده: فکر نکنم بخوابه. هیچ وقت ندیدم بخوابه. تازه ما بیدارش می کنیم. رقاصه: (با خشونت) پس می کشیمش. حقشه که کشته بشه.