کتاب خلق شخصیت های ماندگار

Creating Unforgettable Characters
کد کتاب : 123008
مترجم :
شابک : 978-6227720761
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

خلق شخصیت
Creating Unforgettable Characters
(راهنمای شکل یابی شخصیت در سینما، مجموعه تلویزیونی، رمان و داستان کوتاه)
کد کتاب : 19884
مترجم :
شابک : 978-6009438044
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

خلق شخصیت های ماندگار
Creating Unforgettable Characters
کد کتاب : 30019
مترجم :
شابک : 978-9640017647
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 285
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خلق شخصیت اثر لیندا سیگر

نویسنده در این کتاب توجه را بر فرآیند خلق شخصیت های جالب آثار داستانی و شکل گیری شخصیت ها در روابط انسانی و درک روانشناسی شخصیت ها بر اساس اصولی که در طی سالها تجربه به عنوان استاد نمایش، کارگردان تئاتر و مشاور فیلم نامه کسب کرده است متمرکز نموده و برای نگارش کتاب با بیش از سی نویسنده مصاحبه داشته است. در واقع هدف نویسنده از نگارش کتاب این است که این فرآیند خلاقه را در نویسنده علی الخصوص نویسندگان تازه کار ترغیب نموده و وی را با فرآیندی آشنا سازد که به خلق شخصیت های نیرومند، سه بعدی و فراموش نشدنی بیانجامد. لازم به ذکر است که تمامی مفاهیم مربوط به خلق شخصیت که در این اثر در رابطه و پیوند با فیلم و تلویزیون به کار رفته است، در دنیای رمان و ادبیات هم قابل استفاده هستند.

این کتاب لیندا سیگر بر روش خلق شخصیت‌های ماندگار قوی و چندبعدی تمرکز دارد. نویسنده مفاهیمی را برای تحریک روند خلاقیت، معرفی می‌کند و با تمرین‌های عملی تلفیق می‌سازد. این کتاب تمام لوازم خلق شخصیت را پوشش می‌دهد تا مانع خلق شخصیت‌های قالبی شود. روش عبور از موانع خلق شخصیت‌های چندبعدی را می‌آموزد. مصاحبه بابهترین نویسندگان سینما و تلویزیون و رمان و داستان و نمایشنامه را دربر می‌گیرد. نویسندگان و تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران حرفه نویسندگی دربارۀ این کتاب سخن‌ها گفته‌اند و از آن به عنوان منبعی بسیار مفید و کارآمد برای خلق شخصیت‌های ماندگار یاد کرده‌اند. به عنوان مثال، ران باس نویسندۀ فیلمنامه‌های سخاوتمند و باغ‌ سنگی گفته است:«مجموعۀ جذابی از نظرها و بینش‌ها است و تمام نویسندگان از خواندن آن نفع می‌برند.» یاگیل آنه هرد تهیه‌کنندۀ فیلم‌های بزرگی چون ژرفا، بیگانگان، و ترمیناتور 2: روز داوری معتقد است: «این کتاب یار و یاور جدی تمام نویسندگان اعم از رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس است، چرا که در چگونگی خلق شخصیت‌های جامع بسیار ارزشمند و امتحان پس داده است.»

کتاب خلق شخصیت

لیندا سیگر
لیندا سیگر (زاده 27 اوت 1945) نویسنده آمریکایی و مشاور فیلمنامه نویسی است. او بیشتر به خاطر کتابهایش در زمینه فیلمنامه نویسی شناخته شده است.سیگر در پشتیگو، ویسکانسین بزرگ شد. وی مدرک کارشناسی ارشد را از کالج کلرادو در سال 1967 دریافت کرد. در سال 1973 مدرک کارشناسی ارشد را از مدرسه اقیانوس آرام دین در دین و هنر دریافت کرد، و یک مدرک دکترای درام و الهیات را از Graduate Theological Union در سال 1976 دریافت کرد.سیگر نویسنده چندین کتاب با موضوع فیلمنامه نویسی است. او همچنین به عنوان مشاور فیلمنامه...