کتاب سفر نویسنده

The Writer's Journey
کد کتاب : 20458
مترجم :
شابک : 978-6009023011
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ساختار اسطوره ای در داستان و فیلمنامه
The Writer's Journey: Mythic Structure for Writers
کد کتاب : 28471
مترجم :
شابک : 978-9644483387
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 398
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر نویسنده اثر کریستوفر وولگر

کتاب سفر نویسنده یک کتاب درسی فیلمنامه نویسی محبوب توسط نویسنده کریستوفر وگلر است که بر این نظریه تمرکز دارد که بیشتر داستان ها را می توان به مجموعه ای از ساختارهای روایی و کهن الگوهای شخصیتی خلاصه کرد که از طریق تمثیل اسطوره ای توصیف می شوند.

این کتاب پس از انتشار با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و اغلب در فهرست های خواندنی توصیه شده برای فیلمنامه نویسان دانشجو قرار می گیرد. این کتاب از یک یادداشت هفت صفحه ای استودیویی، "راهنمای عملی قهرمان با هزار چهره" سرچشمه می گیرد.

نسخه قبلی، سفر نویسنده: ساختار اسطوره ای برای داستان نویسان و فیلمنامه نویسان، در سال 1992 منتشر شد. ووگلر کتاب را برای انتشار دوم در سال 1998 اصلاح کرد و عنوان را به سفر نویسنده: ساختار اسطوره ای برای نویسندگان تغییر داد. ویرایش سوم، که در سال 2007 منتشر شد، شامل مقدمه ای جدید، آثار هنری جدید و تحلیل فیلم های متحرک اخیر و محبوب بود. در جولای 2020، نسخه 25 سالگرد منتشر خواهد شد که با توجه به پشت جلد نسخه جدید، بخش ها و موضوعات جدیدی را شامل می شود.

در این کتاب، کریستوفر ووگلر با تاکید بر نقش اسطوره‌ها، الگویی را برای نوشتن فیلمنامه ارائه می‌دهد که ارتباطی عمیق میان فن نویسندگی و تجربه زندگی ایجاد می‌کند و نویسنده و خواننده را به‌طور هم‌زمان درگیر می‌کند. او از الگویی که جوزف کمبل، نمایشی از اسطوره‌شناسی آمریکایی، به نام "اسطوره سفر قهرمان" ارائه داده است، استفاده می‌کند. این الگویی است که بر اساس آن، الگوهای کلی بسیاری از روایت‌ها و حکایت‌های اسطوره‌ای در جوامع مختلف شکل گرفته است.

نویسنده در بخش ابتدایی این کتاب، شخصیت‌ها یا اشخاصی که در این سفر قهرمانی حضور دارند، را به ما معرفی می‌کند. در بخش دوم، مراحل و مراحلی که در این سفر طی می‌شوند، توضیح داده می‌شود. علاوه بر مثال‌های فراوانی از فیلم‌ها که در سراسر کتاب ذکر شده و به آنها ارجاع داده می‌شود، در بخش اخیر نویسنده به تحلیل فیلم‌هایی می‌پردازد که تحت عنوان "داستان عامه‌پسند شیرشاه" و "تایتانیک" معرفی شده‌اند و تحلیلی عمیق‌تر بر اساس این الگوی اسطوره‌ای ارائه می‌دهد.

کتاب سفر نویسنده

کریستوفر وولگر
کریستوفر وولگر (Christopher Vogler؛ زادهٔ 1949) فیلم‌نامه‌نویس، و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به پی‌نوشت: گربه‌ات مرده اشاره کرد.