کتاب همیشه شوهر

The Eternal Husband
کد کتاب : 2375
مترجم :
شابک : 978-964-351-316-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1870
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

همیشه شوهر
The Eternal Husband
کد کتاب : 32711
مترجم :
شابک : 978-9642281237
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 225
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1870
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

همیشه شوهر
The Eternal Husband
کد کتاب : 3151
مترجم :
شابک : 9780000760739
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1870
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

شوهر باشی
The Eternal Husband
کد کتاب : 31248
مترجم :
شابک : 978-9642093236
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1870
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همیشه شوهر اثر فئودور داستایفسکی

کتاب همیشه شوهر، رمانی نوشته ی فئودور داستایفسکی است که اولین بار در سال 1870 منتشر شد. در تابستانی سوزان در سن پترزبورگ، زمین داری ثروتمند به نام ولچانینوف مدام مردی را در خیابان های شهر می بیند. وقتی این مرد، شبی به شکل سرزده به دیدن او می آید، ولچانینوف درمی یابد که او کسی نیست جز دوستی قدیمی به نام تروسوتسکی که همسر فقیدش، ناتالیا، زمانی معشوقه ی پنهانی ولچانینوف بوده است. پس از گپ و گفت های ابتدایی، ولچانینوف درمی یابد که فرزند تروسوتسکی، در واقع دختر خود اوست. از آن زمان به بعد، سرنوشت ولچانینوف و تروسوتسکی به هم گره می خورد و این دو شخصیت، با هم وارد موش و گربه بازی خطرناکی می شوند که در نهایت، به مواجهه ای تعیین کننده و دراماتیک خواهد انجامید.

کتاب همیشه شوهر


ویژگی های کتاب همیشه شوهر

فئودور داستایفسکی از بزرگترین نویسندگان ادبیات روسیه

فئودور داستایفسکی
فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۹ فوریه ی ۱۸۸۱، نویسنده ی مشهور و تأثیرگذار روس بود. پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در ۱۸۳۴ همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد. او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی ۱۸۳۸ وارد این دانشکده شد. در تابستا...
نکوداشت های کتاب همیشه شوهر
Compelling, gripping, darkly humorous.
هیجان انگیز، گیرا و با طنزی تاریک.
Barnes & Noble

One of Dostoevsky's strangest and strongest works.
یکی از عجیب ترین و قدرتمندترین آثار داستایفسکی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Dostoevsky at the peak of his powers.
داستایفسکی در اوج توانایی های خود.
Bloomsbury

قسمت هایی از کتاب همیشه شوهر (لذت متن)
از هرزگی متنفر بود و با تعصب غیرقابل تصوری آن را محکوم می کرد ولی خودش هرزه بود. اما هیچ چیز نمی توانست او را وادار کند که به هرزگی های خاص خود اقرار کند.

حتما در شهر، پاول پاولویچ چیز دیگری جز یک «شوهر» نبود. اگر، غیر از شوهر بودن، کارمند هم بود، می شود گفت فقط به این جهت بود که کارهای خارجی اش یکی از تکالیف ازدواجش به شمار می رفت؛ هرچند که طبیعتا کارمندی جدی بود ولی فقط برای خاطر زنش و موقعیت اجتماعی آن زن در شهر انجام وظیفه می کرد.

از آن زن هایی است که به نظر می آید برای بی وفا بودن زاییده شده اند. این گونه زن ها قبل از ازدواج به این راه نمی افتند. طبیعتشان به طور کلی تقاضا می کند که برای این کار ازدواج کنند. شوهرشان اولین عاشق آن هاست اما فقط بعد از ازدواج. هیچکس به این آسانی و به این مهارت ازدواج نمی کند و شوهر همیشه مسئولیت و جور اولین عاشق را به گردن می گیرد. بعد همه چیز تا حد امکان با صداقت می گذرد. این زن ها همه چیز را کاملا حق خود تصور می کنند و طبیعتا کاملا خودشان را پاک و بی آلایش می دانند. یک دسته شوهرانی هم که طرف مقابل آن ها هستند یافت می شوند که تنها مأموریتشان این است که با این جور زن ها به سر برند. به عبارت دیگر وظیفه ی اساسی این طور مردها این است که همیشه شوهر باشند یا واضح تر بگویم، در همه ی زندگیشان فقط شوهر باشند و نه چیز دیگر!