کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

Japanese tales of mystery
کد کتاب : 24184
مترجم :
شابک : 978-6226220422
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب جنایات مرموز دکتر مرا اثر ادوگاوا رانپو

این مجموعه داستان های معمایی و راز آلود ، پاسخ ژاپنی به ادگار آلن پو نویسنده ی داستان های معمایی محسوب می شود. ادو گاوا رامپو نامش را از روی نام ادگار آلن پو برداشته است و وقتی از او پرسیده شده که نمی ترسید شما را با هم اشتباه بگیرند پاسخ داده نه چرا که من از او مشهور ترم!
کتاب جنایات مرموز دکتر مرا ، جلد اولی است که در نوع خودش به انگلیسی ترجمه شده است و شامل شش داستان در ژانر معمایی و رازآلود است. این کتاب با سرعت زیاد مخصوص غرب اما غنی از تخیل مخصوص شرق نوشته شده است. این شش داستان معمایی جذاب ، ژانر ادبیاتی را که برای خوانندگان خارج از ژاپن ناشناخته است به آنها نشان می دهد. از جمله داستان اعتراف مرموز یک روانی که پیش بینی کننده ی حرفه ای قتل های "روانشناختی" است. داستان های ادو گاوا رامپو که در عین شفافیتش مملو از تعلیق است ، بیش از نیم قرن خوانندگان ژاپنی را مجذوب خود کرده است.کتاب جنایات مرموز دکتر مرا شامل شش داستان معمایی است که عناوین این داستان ها عبارتند از:
مسافری با تصویر پارچه ای، جهنم آینه ها، تست روان شناسی، آمدن اسئی، جنایات مرموز دکتر مرا، کوتوله رقصان.

کتاب جنایات مرموز دکتر مرا

ادوگاوا رانپو
نام اصلی ای ادوگاوا رانپو «هیرائی تارو» بود و به دلیل علاقه و ارادتی که به ادگار آلن پو نویسنده مشهور آمریکایی رمان‌های معمایی داشت؛ این نام مستعار را برای خود انتخاب کرد. در دوران نوجوانی و جوانی ادوگاوا رانپو رمان‌های آلن پو و سایر رمان‌های معمایی و جنایی به ژاپنی ترجمه می‌شد و طرفداران زیادی داشت اما نویسنده ژاپنی مطرحی در این ژانر فعالیت نمی‌کردند. ادوگاوا رانپو یکی از پیشتازان این ژانر در ژاپن است که شاید در زمان خود به اندازه کافی در دنیا شناخته نشد ...
نکوداشت های کتاب جنایات مرموز دکتر مرا
Rampo is Japan's foremost writer of mystery and tales of suspense
رامپو پیشگام ترین نویسنده ی ژاپنی در داستان های معمایی و تعلیقی است.
Journal of Asian Studies

قسمت هایی از کتاب جنایات مرموز دکتر مرا (لذت متن)