کتاب فیلسوفان بزرگ

The Great Philosophers
سقراط، بودا، کنفسیوس و عیسی
کد کتاب : 28249
مترجم :
شابک : 978-9644485855
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فیلسوفان بزرگ اثر کارل یاسپرس

در کتاب «فیلسوفان بزرگ» مبانی نظری فیلسوفان بزرگی از تاریخ مورد بحث قرار می‌گیرند. فیلسوفانی که بنیانگذاران اصلی اندیشه فلسفی محسوب میشوند. افرادی چون: افلاطون ، آگوستین ، کانت، گزنفانس ، دموکریتوس ، امپدوکلس ، برونو ، اپیکور ، بوهم ، شلینگ ، لایب نیتس ، ارسطو ، هگل، دکارت ، پاسکال ، لسینگ ، کیرکگور ، نیچه. و همچنین فیلسوفان در قلمروهای دیگر: اینشتین ، وبر ، مارکس.

کارل تئودور یاسپرس نویسنده این کتاب «فیلسوفان بزرگ» روانپزشک و فیلسوف آلمانی-سوئیسی بود که تأثیر زیادی بر الهیات ، روانپزشکی و فلسفه مدرن داشت. پس از آموزش و تمرین روانپزشکی ، یاسپر به تحقیقات فلسفی روی آورد و تلاش کرد تا یک سیستم فلسفی نوآورانه را کشف کند. او غالبا به عنوان نماینده اصلی اگزیستانسیالیسم در آلمان تلقی می شد ، اگرچه این برچسب را نپذیرفت.

یاسپرس در اولدنبورگ در سال 1883 از مادری از یک جامعه کشاورزی محلی و پدری حقوقدان متولد شد. او علاقه اولیه ای به فلسفه نشان داد ، اما بی تردید تجربه پدرش با سیستم حقوقی بر تصمیم او برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه هایدلبرگ تأثیر گذاشت. یاسپرس ابتدا حقوق را در هایدلبرگ و بعدا در مونیخ به مدت سه ترم تحصیل کرد.
در سال 1948 یاسپرس به دانشگاه بازل در سوئیس نقل مکان کرد. در سال 1963 به دلیل دستاوردهای علمی برجسته و خدمات وی به فرهنگ غرب ، شهروندی افتخاری شهر اولدنبورگ دریافت شد. او در جامعه فلسفی برجسته ماند و تا زمان مرگش در بازل زندگی می کرد.

کتاب فیلسوفان بزرگ

کارل یاسپرس
کارل تئودور یاسپرس (۲۳ فوریه ۱۸۸۳–۲۶ فوریه ۱۹۶۹)، روان‌پزشک و فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود.کارل یاسپرس در ۲۲ فوریه ۱۸۸۳ در شهر اولدنبورگ آلمان به دنیا آمد و پسر مدیر یک بانک بود. بعد از پایان دوره دبیرستان، سه نیمسال در دانشگاه هایدلبرگ و مونیخ حقوق خواند و سپس به تحصیل در رشته پزشکی در برلین، گوتینگن و هایدلبرگ مدت پنج سال پرداخت. در سال ۱۹۰۹ دکترای خود را در پزشکی گرفت و در سال ۱۹۱۳ قبل از آغاز جنگ جهانی اول استادیار روانپزشکی دانشگاه هایدلبرگ و در سال ۱۹۲۱ استاد رسمی دانشگا...