کتاب آدم حسابی موقتی

The Temporary Gentleman
کد کتاب : 48429
مترجم :
شابک : 978-6229915981
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

نامزد جایزه «والتر اسکات» سال 2015

«سباستیان بری» از نویسندگان پرفروش در ادبیات ایرلند

معرفی کتاب آدم حسابی موقتی اثر سباستیان بری

کتاب «آدم حسابی موقتی» رمانی نوشته «سباستین بری» است که اولین بار در سال 2014 انتشار یافت. «جک مک نالتی» در طول جنگ جهانی دوم، در کنار سربازانی دیگر از ارتش بریتانیا در حال حرکت به سوی آفریقا است که یک زیردریایی دشمن، کشتی آن ها را مورد حمله قرار می دهد. در سال 1957، «جک» در تبعیدی خودخواسته در غنا زندگی می کند و به روزهای زندگی سابقش می اندیشد—به عنوان سرباز و کارمند دولت، و به عنوان معشوق، خواستگار و همسر زنی به نام «مای کروان». «جک» مشتاقانه برای به دست آوردن «مای» تلاش می کند و سپس، بعد از ازدواجشان، ارث و میراث «مای» را به باد می دهد و باعث می شود طلبکاران، خانه‌شان را تصاحب کنند. «جک» که دو دخترش را در ایرلند ترک کرده، دوستی نزدیک را در غنا می یابد: «تام کوای». با این حال «جک» اکنون باید از کشور بگریزد—پس از گذراندن شبی در حال مستی به همراه «تام» که به خشونت انجامید.

کتاب آدم حسابی موقتی

سباستیان بری
سباستیان بری (Sebastian Barry) (متولد 5 ژوئیه 1955) رمان نویس، نمایشنامه نویس و شاعر ایرلندی است. او برای فیلم ایرلند داستانی، 2019-2021 نامزد برنده شد. وی به دلیل سبک متراکم نوشتن ادبیات شناخته شده است و یکی از بهترین نویسندگان ایرلند به حساب می آید.فعالیت ادبی باری قبل از شروع نوشتن نمایشنامه ها و رمان ها در شعر آغاز شد.او دو بار در فهرست جایزه Man Booker به خاطر رمان هایش "Long Long Way (2005)" و "The Secret Scripture" (2008) فهرست شده است. رمان وی در سال 2011، در کناره، در لیست طولانی برا...
نکوداشت های کتاب آدم حسابی موقتی
A complex portrait of a man rooted in his hometown but drawn into a wider warring world.
پرتره ای پیچیده از مردی که در محله زادگاهش ریشه دارد اما به جهانی وسیع تر و در حال جنگ کشانده می شود.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Grim, even cautionary, from first to last. But, for all that, a beautifully written story of a love lost.
رعب انگیز، حتی هشداردهنده، از ابتدا تا انتها. اما همچنان داستانی با نثری زیبا درباره عشقی از دست رفته.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A deeply moving story of courage and fidelity.
داستانی عمیقا تکان دهنده درباره شجاعت و وفاداری.
J. M. Coetzee, Nobel Prize winning author

قسمت هایی از کتاب آدم حسابی موقتی (لذت متن)
کشیش که کارش را تمام کرده بود، مثل بازیگری که از بازی فارغ شده، آسوده خاطر بود. نور باران خورده ای که از در بزرگ کلیسا به داخل ایوان می تابید، انگار نور صفا و امید بود. «مای» ناگهان رفت، چنان سریع که وقتی قدم در خیابان باریک گذاشتم، اثری از او نبود.

ولی کمی پایین تر، کنار کلیسای قدیمی، تور سرش همچون تار عنکبوتی که از عمارت خدا پاکش کرده باشند، روی زمین افتاده و معلوم بود آن را از روی سرش کشیده و دور انداخته. باران شدیدی می بارید و من بارانی به تن نداشتم، ولی از ذهنم گذشت اگر گذر «باترمیلک» را دوان دوان طی کنم، ممکن است به او برسم.

وقتی سر نبش رسیدم و داخل خیابان «سنت آگوستین» پیچیدم، دخترکی را دیدم که آنجا ایستاده بود و به کف دستش نگاه می کرد. چشمم در کف دست دخترک به حلقه ای طلایی افتاد، حلقه عروسی «مای». حدود پنجاه متر جلوتر، «مای» را دیدم که همچون روحی زیر باران سیل آسا به سمت رودخانه می دوید.