کتاب سنگ آفتاب روزهای اشتغال سمندر

Spanish poetry
  • 15,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 7960
شابک : 9786003761919
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 178
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سنگ آفتاب روزهای اشتغال سمندر اثر اکتاویو پاز

مجموعه ای از سروده های هنرمندی با تباری اسپانیایی –مکزیکی که همواره در پی یافتن حلقه ی مشترکی میان آدمیان است و معتقد است که این اشتراک در دنیای امروزی رو به نابودی پیش می رود، مردی با نگاهی پاک و منزه به عشق و اعتقاد به جانبخشی شعر بر تمام عنصرهای موجود در عالم هستی. این کتاب سروده هایی خواندنی و ژرف را در خود جای داده و خواننده را به تماشای رقص کلمات مهمان می کند.

کتاب سنگ آفتاب روزهای اشتغال سمندر

اکتاویو پاز
کتاویو پاز لوزانو‏ (۳۱ مارس ۱۹۱۴–۱۹ آوریل ۱۹۹۸) شاعر، نویسنده، دیپلمات و منتقد مکزیکی است. وی در هفده سالگی به نویسندگی و شاعری پرداخت. پدرش وکیل بود و پدر بزرگش، داستان‌نویسی سرشناس. این هر دو در رشد و پرورش ذوق و استعداد پاز، تأثیر به سزایی داشت. در سال ۱۹۴۳ با استفاده از کمک هزینه تحصیلی بنیاد گوگنهایم به آمریکا رفت. در آنجا با شعر نوپردازان انگلو - آمریکایی آشنا شد. هم در این کشور بود که مطالعه دامنه‌دار و عمیق خود را درباره هویت مکزیک آغاز کرد که حاصل آن کتابی شد به ن...
قسمت هایی از کتاب سنگ آفتاب روزهای اشتغال سمندر (لذت متن)
صدای گامهای من در این خیابان / در خیابان دیگری / می پیچد / که من در آن صدای گامهایم را / در گذر از این خیابان می شنوم / که در آن / تنها / حضور مه / واقعی است.