کتاب دیالکتیک تنهایی

Loneliness dialectic
کد کتاب : 7959
مترجم :
شابک : 9789649403106
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 51
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیالکتیک تنهایی اثر اکتاویو پاز

کتاب «دیالکتیک تنهایی» که در واقع فصلی بلند از کتاب «هزارتوی تنهایی» نوشته «اکتاویو پاز» است به بررسی مفهوم تنهایی پرداخته و نگاهی نوع به این موضوع دارد. اکتاویو پاز اندیشمند، نویسنده و منتقد مکزیکی این کتاب را از منظر فرا واقع گرایی و اگزیستانسیالیسم نگاشته است. کتاب هزارتوی تنهایی در سال 1950 با تاثیر از متفکری اهل مکزیک به نام راموس نگاشته شده است. اکاویو پاز در فصل پایانی این کتاب، با جمع بندی کل کتاب هزارتوی تنهایی به بررسی فلسفی موضوعاتی از جمله عشق و مرگ می پردازد. این کتاب نقدی بر روش های ارتباط انسانی است و درکی دگرگون از تنهایی انسان را شرح می دهد.

مقاله ها عمدتا با موضوع هویت مکزیکی و نشان دادن چگونگی سروکار داشته، در پایان هزارتوی وجودی، یک احساس تنهایی عمیق وجود دارد. منتقد هارولد بلوم، کتاب "هزارتوی تنهایی" را یکی از آثار هنری عنوان کرد که در فرهنگ غربی در کانون غربی مهم و تأثیرگذار بوده است (1994).

کتاب دیالکتیک تنهایی

اکتاویو پاز
کتاویو پاز لوزانو‏ (۳۱ مارس ۱۹۱۴–۱۹ آوریل ۱۹۹۸) شاعر، نویسنده، دیپلمات و منتقد مکزیکی است. وی در هفده سالگی به نویسندگی و شاعری پرداخت. پدرش وکیل بود و پدر بزرگش، داستان‌نویسی سرشناس. این هر دو در رشد و پرورش ذوق و استعداد پاز، تأثیر به سزایی داشت. در سال ۱۹۴۳ با استفاده از کمک هزینه تحصیلی بنیاد گوگنهایم به آمریکا رفت. در آنجا با شعر نوپردازان انگلو - آمریکایی آشنا شد. هم در این کشور بود که مطالعه دامنه‌دار و عمیق خود را درباره هویت مکزیک آغاز کرد که حاصل آن کتابی شد به ن...
قسمت هایی از کتاب دیالکتیک تنهایی (لذت متن)
تنهایی عمیق ترین واقعیت انسان است. انسان تنها موجودی است که می داند تنها است و تنها کسی است که به جستجوی دیگری می پردازد. ماهیت او - اگر این کلمه را می توان در اشاره به انسان، که خودش با گفتن "نه" به طبیعت "اختراع کرده" مورد استفاده قرار می دهد - مشتمل بر اشتیاق او برای یافتن خود در دیگری است. انسان نوستالژیک و در جستجوی همدلی است. بنابراین، هنگامی که از خود آگاه باشد، از عدم وجود دیگری، یعنی از تنهایی خود، آگاه است.