کتاب غول بزرگ مهربان

The BFG
  • 15 % تخفیف
    210,000 | 178,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 9525
مترجم :
شابک : 9789643694630
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

غول بزرگ مهربان
The BFG
کد کتاب : 44355
مترجم :
شابک : 978-6226839556
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 215
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب غول بزرگ مهربان اثر رولد دال

غول کتاب "غول بزرگ مهربان" از "رولد دال"، یک غول معمولی که همه چیز را خراب می کند نیست. او غول خیلی خوب و شوخی است و وجود او مایه خوش شانسی سوفی است. اگر سوفی در اواسط شب توسط هر غولی به جز"غول بزرگ مهربان" از تختش در یتیم خانه به جایی دیگر منتقل شده بود ،تا الان به صبحانه ی غول تبدیل شده بود! هنگامی که سوفی توسط "غول بزرگ مهربان" از تخت یتیم خانه ربوده می شود ، می ترسد که غول ، او را بخورد. اما در نهایت ، این دو برای پیروزی بر 9 غول بسیار عجیب دیگر که بچه های زمینی را می خورند ، به هم می پیوندند و تلاش می کنند.
شروع داستان با دختر یتیم هشت ساله ای به نام سوفی شروع می شود که در یک یتیم خانه در رختخواب خوابیده است و در حالی که برای خوابیدن تلاش می کند ،چیز عجیبی در خیابان می بیند؛ یک مرد غول پیکر ، که یک کیف و یک شیپور عجیب و غریب به همراه دارد. او سوفی را می بیند ، که سعی می کند در رختخواب پنهان شود ، اما غول او را از پنجره بیرون می کشد و سپس خیلی سریع از یک غار بزرگ ، عبور می کند.هنگامی که او سوفی را رها می کند، سوفی که فکر می کند، غول او را خواهد خورد ، برای نجات زندگی خود تلاش می کند. اما غول می خندد و توضیح می دهد که همه ی غول ها انسان نمی خورند و منشاء و نژاد مردم بر طعم آن ها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، مردم یونان طعم چربی می دهند ، در حالی که مردم پاناما طعم کلاه می دهند ،او در نهایت می گوید که او کسی را نمی خورد ، زیرا او "غول بزرگ مهربان" است!

کتاب غول بزرگ مهربان


ویژگی های کتاب غول بزرگ مهربان

برنده ی چندین جایزه ی ادبی

رولد دال
رولد دال، زاده ی ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ و درگذشته ی ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰، داستان نویس و فیلم نامه نویس اهل ولز بریتانیا و از مشهورترین نویسنده های انگلیسی است که والدینش نروژی الاصل بودند و اوج شکوفایی او به عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگسالان در دهه ی ۱۹۴۰ بود.مهم ترین آثار او چارلی و کارخانه شکلات سازی، جیمز و هلوی غول پیکر، ماتیلدا و داستان های چشم نداشتنی است. بیشتر آثار او به فیلم درآمده اند.او در ۱۹۱۶ در لانداف گلامورگان به دنیا آمد. در جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی انگلستان در نایروبی پیوست. مدتی ...
قسمت هایی از کتاب غول بزرگ مهربان (لذت متن)
یتیم خانه کاملا ساکت بود. نه صدای حرفی از طبقه ی پایین می آمد و نه صدای پایی از طبقه ی بالا. پنجره ی پشت پرده باز باز بود، ولی صدای پای کسی از پیاده رو شنیده نمی شد و هیچ ماشینی در خیابان حرکت نمی کرد. کوچک ترین صدایی به گوش نمی رسید. سوفی به عمرش چنین سکوتی را به یاد نداشت. با خود گفت: « شاید این همان زمانی است که به آن ساعت جادوگران می گویند. » روزی کسی در گوشی به او گفته بود که نصفه های شب، وقتی همه ی بچه ها و آدم بزرگ ها در خوابند و هفت پادشاه را خواب می بینند، زمان مخصوصی هست که به آن ساعت جادوگران می گویند. در آن ساعت، همه ی نیروهای تاریکی از مخفیگاه های شان بیرون می آیند و دنیا را تصاحب می کنند.