کتاب جام زرین

Cup of Gold
کد کتاب : 1030
مترجم : خشایار قائم مقامی
شابک : 978-964-00-1703-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1929
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

جان اشتاین بک برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1962

معرفی کتاب جام زرین اثر جان اشتاین بک

کتاب جام زرین، رمانی نوشته ی جان اشتاین بک است که اولین بار در سال 1929 به چاپ رسید. دزد دریایی و تبهکاری بسیار معروف و شرور به نام هنری مورگان از اواسط دهه ی 1650 تا اواخر دهه ی 1660 میلادی بر دریای کارائیب و خلیج مکزیک سلطه داشت. او، سواحل کوبا و آمریکا را زیر و رو می کرد و هر جایی که می رفت، ردی از ترس و وحشت از خود به جای می گذاشت. مورگان دو آرزوی بزرگ در سر داشت: به دست آوردن زنی زیبا به نام لا سانتا روخا و تسخیر پاناما که با نام «جام زرین» نیز شناخته می شد. رمان جام زرین، اثری بسیار جذاب و باشکوه است که به ماجرای فانتزی گونه ی یک دزد دریایی برجسته می پردازد و بدون تردید، مخاطبین بی شمار اشتاین بک را با جنبه های جدیدی از این نویسنده ی بزرگ آشنا می کند.

کتاب جام زرین

جان اشتاین بک
جان ارنست استاینبک جونیور، زاده ی ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ - درگذشته ی ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸) که در منابع فارسی بیشتر با نام جان اشتاین بک شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین و پرخواننده ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکاست. پدر جان، خزانه دار و مادرش آموزگار بود. پس از تحصیل علوم در دانشگاه استانفورد، در سال ۱۹۲۵ بی آنکه دانشنامه ای دریافت کرده باشد، دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. در این شهر خبرنگاری کرد و پس از دو سال به کالیفرنیا برگشت. مدتی به عنوان کارگر ساده، متصدی داروخانه، میوه چین و... به کار پرد...
نکوداشت های کتاب جام زرین
A standout in the Steinbeck canon.
اثری ممتاز در میان آثار برتر اشتاین بک.
Biblio

Edgy and adventurous.
مبتکرانه و پرماجرا.
All Readers

A fine meditation on money and love.
تأملی ارزشمند درباره ی پول و عشق.
Booklit

قسمت هایی از کتاب جام زرین (لذت متن)
او تبدیل به مرد بزرگی شده که فکر می کرد می خواهد بشود. اگر این حقیقت داشت باشد، پس او یک مرد نیست. او همچنان پسربچه ای است که ماه را می خواهد.

نیروهای اسپانیایی برای مدتی کوتاه موضع خود را حفظ کردند، اما قلبشان در زیر کت های قرمز و مرغوبشان شکست، و از آن جا دور شدند تا در جنگل پنهان شوند.