کتاب هیولا

Monster
کد کتاب : 125748
شابک : ‏‫‬‭978-6220111306
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 74
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب هیولا اثر محسن امیریوسفی

کتاب «هیولا» اثر محسن امیریوسفی، که پیشتر با فیلم‌هایی چون «خواب تلخ» و «آشغال‌های دوست داشتنی» در سینمای ایران شناخته شده است، مجموعه‌ای از داستان‌های گروتسک است که نگاهی طنزآمیز و نقادانه به جهان امروز دارد. امیریوسفی در این اثر، با به تصویر کشیدن رویارویی‌های قدرت‌های جهانی در وضعیتی گروتسک، به بررسی مفاهیم و ایدئولوژی‌های پرطمطراق جامعه می‌پردازد. شخصیت‌هایی مانند قاتل، ناجی استخر، شکنجه‌گر و نوزاد در داستان‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند که هر یک حالتی طنزآلود و بی‌دفاع دارند. «هیولا» تجربه‌ای تازه در خواندن داستان گروتسک ارائه می‌دهد و از نویسندگان ایرانی کمتر به آن پرداخته شده است.

«گروتسک» در هنر و ادبیات به سبکی اشاره دارد که در آن عناصر غیرعادی، عجیب و غریب، اغراق‌آمیز و ترسناک با هدف ایجاد تأثیرات دراماتیک و گاهی طنزآلود به کار گرفته می‌شوند. این سبک اغلب برای بیان انتقاد از واقعیت‌ها یا بیان مفاهیم پیچیده و تضادهای اجتماعی استفاده می‌شود. در گروتسک، عناصر معمولی با شیوه‌ای بزرگ‌نمایی شده و بی‌ربط به نمایش گذاشته می‌شوند تا تأثیری شوک‌آور یا مضحک ایجاد کنند. گروتسک بسیار به طنز سیاه شباهت دارد ولی دارای تفاوت‌هایی با آن نیز هست.

کتاب هیولا

محسن امیریوسفی
محسن امیریوسفی (۵ اسفند ۱۳۵۰ در آبادان) تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران است.امیریوسفی در مقام کارگردان، سه فیلم به نام‌های خواب تلخ (۱۳۸۲)، آتشکار (۱۳۸۶)، و آشغال‌های دوست‌داشتنی (۱۳۹۱) را در کارنامه دارد. او در نخستین فیلم خود که خواب تلخ نام داشت برنده چندین جایزه مختلف از جشنواره‌های خارجی شد. فیلم آتشکار او پس از مدتی توقیف در جشنواره بین‌المللی فجر سال ۱۳۸۸ به نمایش درآمد و در سال ۱۳۸۹ با شرط سنی بالای ۱۶ سال اکران عمومی شد. آتشکار توانست در سال ...