کتاب یک زندگی

Pure Immanence
کد کتاب : 1269
مترجم :

شابک : 978-964-362-062-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 694
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

معرفی کتاب یک زندگی اثر ژیل دلوز

کتاب یک زندگی، اثری نوشته ی ژیل دلوز است که اولین بار در سال 2001 چاپ شد. مقالات گردآوری شده در این کتاب، موضوعی پیچیده را در دل فلسفه ی دلوز ارائه می کنند؛ چیزی که این متفکر در آخرین اثر خود، نامش را به سادگی، «یک زندگی» گذاشت. این مقالات ارزشمند به مسئله ای می پردازند که در تمامی آثار دلوز به چشم می خورد: جست و جوی بلندمدت او برای یافتن نوعی جدید و برتر از «تجربه گرایی». دلوز به دلیل ورود بشریت به عصر ارتباطات، اطلاعات و ماشین ها، باور پیدا کرده بود که نوعی ساختارشکنی، گونه ای جدید از تجربه گرایی و شکلی نوین از هنر و میل به هنر، چیزهایی هستند که بشریت بیش از هر چیز دیگری به آن ها نیاز دارد. کتاب یک زندگی، اثری فوق العاده آموزنده و ارزشمند است که در جهان فلسفه، حرف های تازه ای برای گفتن دارد.

کتاب یک زندگی

ژیل دلوز
ژیل دلوز، زاده ی 18 ژانویه ی 1925 و درگذشته ی 4 نوامبر 1995، فیلسوفی فرانسوی بود.دلوز در پاریس به دنیا آمد. او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم وارد مدرسه ی دولتی شد و قبل از تجاوز آلمانی ها به کشورش، برای تعطیلات به نورماندی رفته بود. دلوز از سال 1944 تا 1948 در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و در سال 1956 با دنیز پل گرانژوان ازدواج کرد. او در سال 1957 به تدریس تاریخ فلسفه در سوربن روی آورد و از 1960 تا 1964 با مرکز ملی پژوهش اجتماعی همکاری داشت و تا سال 1987 نیز نشست های بسیاری را در رابطه با...
نکوداشت های کتاب یک زندگی
This book is worth purchasing for the Nietzsche essay alone.
این کتاب، تنها به خاطر مقاله ی مربوط به نیچه، ارزش خریدن را دارد.
Metapsychology

Engaging.
جذاب.
Library Journal Library Journal

Sparkling.
درخشان.
Parachute

قسمت هایی از کتاب یک زندگی (لذت متن)
اربابان ما، بردگانی هستند که توانسته اند در فرآیند جهانی برده شدن به موفقیت برسند. نیچه، دولت های مدرن را به کلونی مورچه ها تشبیه می کند که در آن ها، رهبران و افراد قدرتمند توانسته اند از طریق بی توجهی به اخلاقیات و مسری بودن این بی اخلاقی و حقه بازی به برتری دست یابند.