کتاب ستاره ساز

La Faiseuse d'étoiles
کد کتاب : 138778
مترجم :
شابک : 978-6003842106
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

نقاش ستاره ها
La Faiseuse d'étoiles
کد کتاب : 140949
مترجم :
شابک : 978-6003268401
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 171
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب ستاره ساز اثر ملیسا ده کوستا

ملیسا ده کوستا نویسندۀ رمان «ستاره‌ساز»، یکی از نویسندگان پرفروش فرانسه است و رمان‌های متعددی دارد که برخی از آنها از جمله «فرداها» به فارسی ترجمه شده‌اند. او زبانی ساده و روان دارد و سعی می‌کند رمان‌هایی خواندنی بنویسد تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان را جذب کند. به نظر می‌رسد او تاکنون در این امر موفق بوده است. این نویسنده به‌دنبال حرف‌های پیچیده و پیچیده‌گویی هم نیست و این موضوع در مضمون رمان «ستاره‌ساز» نیز نمود دارد. ‌او در کتاب می‌گوید: «خوشبختی جای دوری نیست؛ ما همیشه در جاهای دور به دنبال خوشبختی می‌گردیم. خوشبختی ممکن است خیلی نزدیک و در دستان ما باشد، اما به وجود آن پی نبریم. اینکه سه نفر روی یک نیمکت کنار هم بنشینند می‌تواند اوج خوشبختی باشد. این سخن قابل‌تأمل است، اگر بدانیم که ممکن است خیلی زود با فقدان یکی از این سه نفر روبه‌رو شویم و این امکان برای همیشه از دست برود».
در «ستاره‌ساز» مادری تلاش می‌کند مفاهیمی از این دست را در ذهن پسر پنج‌ساله‌اش، آرتور، جا بدهد. یک روز مادر به آرتور از سفری می‌گوید که در پیش دارد؛ از یک مأموریت. مادر می‌گوید عازم مأموریتی مخفی است و کسی نباید از این ماموریت باخبر شود. مأموریت او سفر به اورانوس است؛ سفری جادویی و بی‌نظیر. تخیل سرشار مادر باعث می‌شود تا پیش رفتن به اورانوس، آرتور را با اورانوس آشنا کند. او از جادوی اورانوس و زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن برای آتور تعریف می‌کند. مادر دردها و اتفاقات تلخ را با تخیلی شگفت‌انگیز به داستان تبدیل می‌کند تا آنها را التیام ببخشد. او کودک درون مخاطب را نشانه می‌گیرد و با قدرت قصه به او کمک می‌کند تا به استقبال زخم‌ها و دردها برود.
نویسنده متأثر از داستان شاهزاده کوچولو سعی کرده است جهانی شاعرانه خلق کند و خواننده را به آن فرابخواند. ملیسا ده کوستا، نویسندۀ کتاب، احساسات و عواطف را با ظرافت به کار می‌گیرد، به قلب خواننده نفوذ می‌کند و او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این رمان کوتاه از آن دسته رمان‌های ساده‌ای است که می‌تواند توجه خوانندگان زیادی را به خود جلب کند.

کتاب ستاره ساز

ملیسا ده کوستا
ملیسا ده کوستا، متولد 7 اوت 1990، رمان‌نویس فرانسوی و نویسنده پرفروش‌ترین آثار است.او از 7 سالگی شعر، داستان و سپس رمان می نوشت. اما او برای نویسنده شدن احساس توجیه نمی کرد و به همین دلیل رشته اقتصاد را انتخاب کرد.او از سال 2008 تا 2011 در انستیتوی مدیریت بازرگانی (IAE) در لیون در رشته اقتصاد و مدیریت تحصیل کرد. سپس به عنوان مدیر ارتباطات در تالار شهر ایزر در زمینه انرژی و اقلیم مشغول به کار شد.
قسمت هایی از کتاب ستاره ساز (لذت متن)
امروز یک درس اساسی به من آموختی. فکر می‌کردم کار درست را انجام می‌دهم؛ ولی تو حق داشتی. انسان همیشه به دنبال خوشبختی در جایی دور از خودش می‌گردد. ما فکر می‌کنیم که خوشبختی در دوردست‌ها، در مناظر مختلف، در عطرهای جدید و در بناهای قابل‌توجه یافت می‌شود. ولی همیشه این‌طور نیست. نه؟ یک‌وقت‌هایی هم خوشبختی یعنی اینکه سه‌نفره روی یک نیمکت بنشینیم.