کتاب بماند….

remain
کد کتاب : 18230
شابک : 978-6006846248
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی بهترین مجموعه داستان کوتاه مهرگان ادب 1389

معرفی کتاب بماند…. اثر بهناز علی پورگسکری

در کنار خاکستر مردی بودم که انگار در کوزه قوز کرده باشد و با صدای ضعیف غبارگرفته ای بخواهد سر کوزه را باز کنم. نخ سرخ دور گردن کوزه را لمس کردم که با سه فنجان آمد و سینی را روی میز گذاشت. شیر چای لب پر زد و پرسید: «چه کار می کردی؟» گفتم: «انگار صدا می زند. به گمانم چیزی می خواهد.» ابروهاش بالا رفت و گفت: «چای می خواهد. عادتش است. اگر چایش دیر بشود خانه را به هم می ریزد.» و کوزه را به جای اولش برگرداند..

کتاب بماند….

بهناز علی پورگسکری
بهناز علی‌پور گسکری (زادهٔ ۲۸ شهریور ۱۳۴۷ در رودسر) داستان‌نویس، منتقد ادبی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ایرانی است. وی از نویسندگان زن صاحب‌سبک در داستان‌نویسی معاصر ایران است. زبان و تکنیک‌های روایی در داستان‌های کوتاه و رمان‌های او از درخشش بیشتری برخوردار است. برخی از داستان‌های کوتاه او به زبان‌های انگلیسی و ترکی ترجمه شده‌اند. او دو مجموعه داستان کوتاه، دو رمان، دو کتاب پژوهشی در حوزهٔ مطالعات ادبی و تحلیل آثار داستانی ایرانی، یک اقتباس ادبی،...
قسمت هایی از کتاب بماند…. (لذت متن)
پروانه زن جوان ایرانی، جامانده از رابطه ای ممنوعه یک سر از ایالت شمال غربی هند سر درآورده بود. همان جا که پنج رود به هم می رسند و پنجابش می گویند و او نامش را پنجابه گذاشت. به تدریج آیینی بدعت گذاشت و پیروانی یافت و سرانجام به دست یک گروه متعصب هندو سربه نیست شد. یافته های ما درباره ی آیین مرموز پروانه بسیار ناچیز بود. همین اندازه می دانستیم کتابی دارد و پیروانش به حرمت تقدس کلامش آن را به چاپ نسپرده اند. از این رو آن را دست نویس کرده اند و جز در اختیار مریدان راستینش قرار نداده اند.