کتاب راز سرمایه

The Mystery of Capital
چرا سرمایه داری در غرب موفق می شود و در جاهای دیگر شکست می خورد؟
کد کتاب : 1992
مترجم :
شابک : 978-964-312-833-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب راز سرمایه اثر هرناندو دوسوتو

کتاب راز سرمایه، اثری نوشته ی هرناندو دوسوتو است که نخستین بار در سال 2000 به انتشار رسید. اقتصاددان برجسته و شناخته شده در سطح جهان، هرناندو دوسوتو، در این کتاب به یکی از چالش برانگیزترین سوال هایی می پردازد که امروز دنیا با آن رو به روست: چرا برخی کشورها با کاپیتالیسم به موفقیت می رسند و برخی دیگر شکست می خورند؟ دوسوتو با رد این نظریه ی پرطرفدار که «موفقیت بر اساس تفاوت های فرهنگی تعیین می شود»، بیان می کند که رسیدن به موفقیت، در حقیقت به ساختار قانونی دارایی ها و حقوق مربوط به آن ها بستگی دارد. کتاب راز سرمایه، اثری درخشان و آموزنده است که درک ما از سرمایه را دگرگون می کند و نقشه ی راه رسیدن به تحولی بزرگ در اقتصاد جهانی را نشان می دهد.

کتاب راز سرمایه

هرناندو دوسوتو
هرناندو دوسوتو، زاده ی سال 1941، اقتصاددان و نویسنده ای پرویی است که بیشتر به خاطر آثار و تحقیقاتش درباره ی اهمیت تجارت و حقوق دارایی ها شناخته می شود. او رئیس انستیتوی آزادی و دموکراسی در لیما، پایتخت پرو است.
نکوداشت های کتاب راز سرمایه
A renowned economist's classic book on capitalism in the developing world.
کتاب کلاسیک یک اقتصاددان برجسته درباره ی کاپیتالیسم در دنیای مدرن.
Barnes & Noble

The blueprint for a new industrial revolution.
طرحی برای یک انقلاب صنعتی نوین.
The Times

The most intelligent book yet written about the current challenge of establishing capitalism in the developing world.
هوشمندانه ترین کتابی که درباره ی چالش های کنونی سازماندهی کاپیتالیسم در دنیای در حال توسعه نوشته شده است.
Economist

قسمت هایی از کتاب راز سرمایه (لذت متن)
زمان بیشترین کامیابی نظام سرمایه داری، زمان بحران آن است. فرو ریختن دیوار برلین به بیش از یک سده رقابت سیاسی بین سرمایه داری و کمونیسم خاتمه داد. سرمایه داری به عنوان تنها شیوه ی ممکن برای سازماندهی عقلایی اقتصاد مدرن قد علم کرده است. در این لحظه از تاریخ، ملت های مسئول، انتخاب دیگری ندارند. در نتیجه، کشورهای جهان سوم و کمونیستی سابق، کم و بیش مشتاقانه، بودجه های خود را متوازن کرده، یارانه ها را کاهش داده، سرمایه گذاری خارجی را خوش آمد گفته و موانع تعرفه ای را از میان برداشته اند.

اما حتی در ایالات متحده نمی توان روی خبرهای بد به طور کامل سرپوش گذاشت. آمریکایی ها شاهد هستند که کلمبیا در کنار یک جنگ داخلی سنگین بین چریک های دلال مواد مخدر و شبه نظامیان سرکوب گر قرار دارد، شورشی سخت را در جنوب مکزیک می بینند و همچنین متوجه هستند که قسمت عمده ای از رشد اقتصادی تحکمی آسیا به صورت فساد اقتصادی و هرج و مرج هدر می رود. در آمریکای لاتین حمایت از بازارهای آزاد رو به زوال است: تا ماه می سال 2000 میزان حمایت مردم از خصوصی سازی مشخصا از 46 درصد به 36 درصد کاهش یافته بود. از همه ناخجسته تر اینکه در کشورهای کمونیستی سابق، نظام سرمایه داری ناقص عمل کرده و افرادی که با رژیم های سابق در ارتباط بوده اند، برای به دست گرفتن مجدد قدرت گوش به زنگ ایستاده اند.

این زمزمه های هشداردهنده، هرچند نگران کننده هستند، تاکنون رهبران آمریکایی و اروپایی را فقط تشویق کرده تا برای بقیه ی جهان همان توصیه های خسته کننده را تکرار کنند: پول های خودتان را تثبیت کنید، محکم بایستید، شورش های ناشی از کمبود مواد غذایی را نادیده بگیرید و صبورانه منتظر بازگشت سرمایه گذاران خارجی باشید.