کتاب درخت دروغ

The Lie Tree
کد کتاب : 22224
مترجم : الناز ذهبی
شابک : 978-6008111764
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی کاستا بوک سال 2015

برنده ی جایزه ی لس آنجلس تایمز سال 2015

برنده ی جایزه ی بوستون گلوب سال 2016

نامزد دریافت جایزه ی لوکوس سال 2015 و چندین جایزه ی ادبی دیگر

معرفی کتاب درخت دروغ اثر فرانسیس هاردینگ

کتاب «درخت دروغ» رمانی نوشته ی «فرانسیس هاردینگ» است که اولین بار در سال 2015 به چاپ رسید. «فیث ساندرلی» زندگی دوگانه ای دارد. او در نظر اغلب افراد، یک دختر جوان فروتن و خوش رفتار است که همیشه جایگاه خود را می شناسد. در درون اما، آشوبی از سوالات مختلف، ذهن «فیث» را به خود درگیر نگه داشته، چرا که او می داند مرگ پدرش تصادفی نبوده است. «فیث» برای گرفتن انتقام و اجرای عدالت، دارایی های پدرش را با دقت بررسی می کند و پس از مدتی، با درختی عجیب مواجه می شود که فقط زمانی میوه می دهد که «فیث» دروغی را در کنار آن زمزمه می کند. این درخت ممکن است کلید گشودن معمای مرگ پدرش باشد، یا این که قاتل را درست به سمت «فیث» هدایت کند؛ چرا که دروغ ها—مانند شعله های آتش—خیلی زود جان می گیرند و گسترش می یابند.

کتاب درخت دروغ

فرانسیس هاردینگ
فرانسیس هاردینگ (زاده 1973) نویسنده کتاب های کودکان انگلیسی است. اولین رمان او ، Fly By Night ، در سال 2006 برنده جایزه برنفورد بواس شد و به عنوان یکی از بهترین کتابهای مجله کتابخانه مدرسه در لیست قرار گرفت ، در حالی که رمان 2015 او درخت دروغ برنده جایزه 2015 کتاب Costa شد ، اولین کتاب کودک پس از فیلیپ. پلمن The Amber Spyglass در سال 2001. او همچنین نامزد دریافت و دریافت تعدادی جایزه دیگر برای رمانهایش و همچنین برخی از داستانهای کوتاه خود شده است.
نکوداشت های کتاب درخت دروغ
An unforgettable and thought-provoking historical fantasy.
یک فانتزی تاریخی فراموش نشدنی و تفکربرانگیز.
Barnes & Noble

A superb tale with a compelling mystery.
داستانی خارق العاده با معمایی مهیج.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Readers of historical fiction, mystery, and fantasy will all be captivated by this wonderfully crafted novel.
مخاطبین داستان های تاریخی، معمایی و فانتزی، همگی مسحور این رمان فوق العاده خوش-ساخت خواهند شد.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب درخت دروغ (لذت متن)
قایق با تکان هایی وحشیانه و حال به هم زن، جلو می رفت؛ انگار کسی با دندان های خراب، آدامس می جوید. جزیره هایی که در مه دیده می شدند هم از نظر «فیث» شبیه دندان بودند؛ ولی نه مثل دندان های تمیز و سفید، بلکه مانند دندان های شکسته و کارکرده که به شکل بلندی های کج و معوج از توی آب های خاکستری و متلاطم دریا بیرون زده بودند.

قایق پستی، بوق کشداری زد و ردی از دود در آسمان باقی گذاشت و در میان موج ها جلو رفت. «فیث» با دست به سمتی اشاره کرد و گفت: «عقاب دریایی!» برادر شش ساله اش-«هوارد»-سرش را برگرداند تا آن را ببیند.

ولی دیر شده بود و پرنده ی بزرگ که بدنی کم رنگ و بال هایی با حاشیه ی تیره داشت، در مه ناپدید شد. همین که «هوارد» به دامنش آویزان شد، «فیث» خودش را عقب کشید. این کار باعث شد دست کم برای لحظه ای از نق زدن های برادرش آسوده باشد.