کتاب ماه کرم خورده

Maggot Moon
کد کتاب : 29619
مترجم :
شابک : 978-6002965110
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

ماه کرمو
Maggot Moon
کد کتاب : 81325
مترجم :
شابک : 978-6003910492
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ماه کرم خورده اثر سالی گاردنر

کتاب «ماه کرم خورده» رمانی نوشته ی «سالی گاردنر» است که اولین بار در سال 2012 به چاپ رسید. پسری پانزده ساله به نام «استندیش تریدول» زیر سایه ی حکومتی تمامیت خواه شبیه آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوروری، زندگی تاریکی را سپری می کند. او که از اختلالی ناشناخته در یادگیری رنج می برد، دوستان زیادی ندارد و روزهایش را با فکر به مأموریتی خیالی در سیاره مشتری به همراه بهترین دوستش «هکتور» می گذراند—تا این که «هکتور» و خانواده اش به خاطر داشتن اطلاعات غیرقانونی در مورد حکومت، ناگهان به جایی نامعلوم برده می شوند. روایت «استندیش» به تدریج برای مخاطبین آشکار می کند که حکومت قصد دارد در رقابتی فضایی پیروز شود، و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری دریغ نمی کند—از جمله دروغ ها و فریب های سراسری برای این که پیروز به نظر برسد.

کتاب ماه کرم خورده


ویژگی های کتاب ماه کرم خورده

برنده جایزه کاستا بوک سال 2012

نامزد جایزه مایکل پرینتز سال 2016

برنده مدال کارنگی سال 2013

سالی گاردنر
سالی گاردنر نویسنده و تصویرگر داستان های کودک انگلیسی است. او تاکنون چند جایزه برای کتاب هایش برده است.او در بیرمنگام بزرگ شده است. او دیسلكسی شدیدی دارد ، كه در سن 12 سالگی تشخیص داده شد و تا 14 سالگی خواندن را یاد نگرفت ، اما در دانشكده هنر و سپس در دانشكده نمایش بسیار خوب عمل كرد و پیش از روی آوردن به تصویرگری و نوشتن ، به عنوان طراح صحنه تئاتر فعالیت كرد. او در لندن زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب ماه کرم خورده
An original and unforgettable novel about a boy in a totalitarian society.
رمانی بدیع و فراموش نشدنی درباره ی پسری در جامعه ای تمامیت خواه.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It certainly has the potential to become a modern classic.
این کتاب بدون تردید قابلیت این را دارد که به یک اثر کلاسیک مدرن تبدیل شود.
The Bookseller

Startlingly original, sophisticated and moving.
به شکل خیره کننده ای بدیع، هوشمندانه و تکان دهنده.
Sunday Times Sunday Times

قسمت هایی از کتاب ماه کرم خورده (لذت متن)
آدم مغروری بود و سرشو بالا می گرفت. همیشه بهم می گفت که توی زندگی اش چیزی جز وقار براش باقی نمونده و حاضر نیست اون رو هم دودستی به کسی تقدیم کنه؛ به هیچ فرقه ای، به هیچ کلیسایی، یا به هیچ جور تعصبی. هیچی از اون چشم های خاکستری نافذش پنهان نمی موند. خیلی چیزها می دید، ولی کم حرف می زد.

آخه مامان و بابام قبل از سر به نیست شدن، مالک اون خونه بودند. ساکن شدن آدم های تازه توی منزلشون به این معنی بود که ناپدید شدنشون قطعیه و دیگه برنمی گردن.

اون ها دربست در خدمت شته ها و پالتوچرمی ها بودند و براشون جاسوسی همسایه ها رو می کردن و در برابرش ازشون شیرخشک و لباس می گرفتن؛ یعنی همون چیزهایی که همه ی ما شهروندهای عادی و زائد و همیشه گرسنه باید هر روز آزگار براشون توی صف می موندیم.