کتاب سوفی کوآیر و کتاب های شگفت انگیز

Sophie Quire and the Last Storyguard
(دنباله کتاب «پیتر نیمبل و چشم های شگفت انگیزش»)
کد کتاب : 23194
مترجم :
شابک : 978-6004620758
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 395
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های برگزیده به انتخاب انجمن Junior Library Guild

معرفی سوفی کوآیر و کتاب های شگفت انگیز اثر جاناتان آکسییر

کتاب «سوفی کوآیر و کتاب های شگفت انگیز» رمانی نوشته «جاناتان آکسییر» است که نخستین بار در سال 2016 چاپ شد. دختری دوازده ساله به نام «سوفی کوآیر» در کتابفروشی پدرش کار می کند و نگران روزی به‌خصوص است: وقتی «پریگ» از راه برسد، تمام کتاب های داستانی را خواهد سوزاند و شهر را از این «چیزهای بی معنی» پاک خواهد کرد. اما روزی، سارقی بی باک به نام «پیتر نیمبل» در کنار همراه جادویی اش، «سر تود»، به کتابفروشی پدر «سوفی» می روند و کتابی اسرارآمیز را برای مرمت به او می سپارند. این کتاب، نخستین جلد در مجموعه ای چهارگانه است. اگر هر چهار جلد گردآوری شوند، می توانند گره از معمایی بزرگ بگشایند و جهان را نجات دهند. «سوفی»، «پیتر» و «سر تود» سرنخ های کتاب را دنبال می کنند، در حالی که «پریگ» به دنبال آن ها است.

کتاب سوفی کوآیر و کتاب های شگفت انگیز

جاناتان آکسییر
جاناتان آکسییر، نویسنده ی کانادایی-آمریکایی داستان های نوجوان است. آثار آکسییر، جوایز ادبی معتبر و متعددی را همچون جایزه ی داستان های کودک کانادا، جایزه ی انجمن کتاب های کودک کانادا و البته جایزه ی گاورنر جنرال را از آن خود کرده اند. او که در اصل اهل ونکوور است، اکنون در پنسیلوانیای ایالات متحده زندگی می کند.
نکوداشت های سوفی کوآیر و کتاب های شگفت انگیز
A fantastically done fantasy that will be enthusiastically embraced by readers.
یک فانتزی فوق العاده خوش-ساخت که مخاطبین، مشتاقانه از آن استقبال خواهند کرد.
School Library Journal School Library Journal

An affecting, compelling story rife with suspense, droll and poignant moments.
داستانی تأثیرگذار و مهیج سرشار از تعلیق و لحظات تلخ و شیرین.
Booklist Booklist

A captivating adventure.
یک ماجراجویی مسحورکننده.
Barnes & Noble

قسمت هایی از سوفی کوآیر و کتاب های شگفت انگیز (لذت متن)
کتاب را که هنوز لای پارچه بود و نخ پیچ شده بود، برداشت. حس کرد تپش قلبش تندتر شده است. دو غریبه کل دنیا را زیر پا گذاشته بودند و حتما خطرهای زیادی را پشت سر گذاشته بودند تا کتاب را به او برسانند. نجواکنان گفت: «چه کتابی ارزش این همه دردسر رو داره؟»

«سوفی» گفت: «سلام.» و یک لحظه فکر کرد می تواند حس کند که کتاب زیر انگشت هایش می لرزد؛ انگار می خواست جواب سلام او را بدهد! معلوم بود که نیاز به صحافی مجدد دارد. به جلدش چیزهای مختلفی چسبیده بود که نشان از ماجراهای قبلی اش داشت: صدف، ریشه، کپک، جلبک، شیره، خزه، زنگار، گل، قیر... و چیزی که ظاهرا آدامس بود. گفت: «ماجراهای زیادی رو گذرونده ای، نه؟»

بیشتر اهالی «باسلبرگ» رنگ پریده بودند؛ آنقدر رنگ پریده که کم و بیش می توانستی رگ های آبی رنگ زیر پوستشان را ببینی! اما «سوفی کوآیر» پوست سبزه و موهایی مشکی داشت؛ که همین باعث می شد حس کند اینجا یک غریبه است. این خصوصیات را از مادرش به ارث برده بود که در جزیره ای آن طرف قاره به دنیا آمده بود.