کتاب دروغگوهای دوست داشتنی

Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator
فریب دنیای رسانه
کد کتاب : 23651
مترجم :
شابک : 978-6226983273
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دروغگوهای دوست داشتنی اثر رایان هالیدی

شما قبلا همه ی آن را دیده اید. یک شایعه آنلاین مخرب برای یک شرکت میلیون ها دلار هزینه دارد. یک کنفرانس سیاسی چرخه اخبار ملی را مختل می کند و یک نامزد را نابود می کند. برخی از محصولات یا سلبریتی ها از گمنامی محض به شهرت جهانی می رسند. آنچه شما نمی دانید این است که کسی مسئول تمام این موارد است. معمولا کسی مثل من.
من یک متقلب رسانه ای هستم در دنیایی که وبلاگ ها اخبار را کنترل و تحریف می کنند ، وظیفه من کنترل وبلاگ ها است - به همان اندازه که هر شخص می تواند.
در فرهنگ امروز ...
1) وبلاگ هایی مانند Gawker ، Buzzfeed و Huffington Post رسانه ها را هدایت می کنند.
2) وبلاگ نویسان بردگان پول ، فناوری و مهلت زمان هستند.
3) متقلب ها این اهرم ها را به کار می گیرند تا هر آنچه را که می خوانید ، می بینید و تماشا می کنید - آنلاین و خاموش شکل دهند.
چرا من این اسرار را رو می کنم؟ از آنجا که من از دنیایی خسته شده ام که وبلاگ ها رشوه های غیرمستقیم می گیرند ، بازاریابان به نوشتن اخبار کمک می کنند ، روزنامه نگاران بی پروا دروغ ها را پخش می کنند ، و هیچ کس پاسخگو به هیچکدام از آنها نیست. من پرده را پس میزنم زیرا نمی خواهم دیگر چشم کسی بسته باشد.من قصد دارم دقیقا توضیح دهم که واقعا رسانه ها چگونه کار می کنند. کاری که شما با این اطلاعات انجام می دهید به عهده شماست.

کتاب دروغگوهای دوست داشتنی

رایان هالیدی
رایان هالیدی، زاده ی 16 ژوئن 1987، کارآفرین، بازاریاب و نویسنده ای آمریکایی است. هالیدی کار حرفه ای خود را پس از انصراف از دانشگاه در نوزده سالگی آغاز کرد. او مدت اندکی را در دانشگاه کالیفرنیا گذراند و در رشته های علوم سیاسی و نویسندگی خلاق تحصیل نمود. هالیدی مدیر بازاریابی نهادهای مختلفی بوده و همچنین، به عنوان ستون نویس و عضو تحریریه در روزنامه ی Observer کار کرده است.
نکوداشت های کتاب دروغگوهای دوست داشتنی
Essential reading.
خواندنش واجب است.
Andrew Keen

Ryan Holiday's brilliant expose of the unreality of the Internet should be required reading for every thinker in America.
خواندن پرده انداختن رایان هالیدی از نا حقیقت های اینترنت برای هر متفکری در آمریکا واجب است.
Edward Jay Epstein, author of The Big Picture

His focus is prescient and his schemes compelling. Media students and bloggers would do well to heed Holiday's informative, timely, and provocative advice
موضوع مورد تمرکز او پیش گویانه و طرح او قانع کننده است. دانشجویان رسانه و بلاگر ها باید به توصیه های آگاه کننده و به موقع هالیدی توجه کنند.
-Publishers Weekly -Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب دروغگوهای دوست داشتنی (لذت متن)
وقتی میگویم «وبلاگ»، منظورم تمام نشریات اینترنتی است؛ از حسابهای توئیتر گرفته تا روزنامه های آنلاین، ویدئوها و وبلاگهای گروهی با صدها نویسنده کاری به این ندارم که صاحبان این رسانه ها خودشان را وبلاگ به حساب می آورند یا نه. واقعیت این است که تمامشان محصول انگیزهای یکسان اند و با ترفندهایی مشابه به دنبال جلب توجه مخاطب هستند؟

یک کارتون سیاسی معروف قرن بیستمی درباره خبرگزاری آسوشیتد پرس وجود دارد که در آن دوره، مسئول رساندن خبر به تعداد زیادی از روزنامه های آمریکا بود. در آن کارتون، یکی از خبرنگارهای اسوشیتد پرس دارد بطری هایی پر از مواد مختلف در منبع آب شهری می ریزد. روی بطریها برچسب هایی مثل «دروغ»، «تعصب» «تهمت»، «حقایق سرکوب شده» و «نفرت، قرار دارد. شرح کارتون می گوید: «اخبار از سرچشمه مسموم اند.» از نظر من، وبلاگها سرچشمه اخبار این دوره هستند.

زمانی دی جی های رادیویی و گویندگان اخبار محتوای اخبارشان را از سرتیتر روزنامه ها تأمین می کردند، اما امروزه همان چیزی را تکرار میکنند که در وبلاگها میخوانند، به خصوص بعضی از وبلاگها، اخبار وبلاگها همچنین در مکالمات واقعی و شایعات، بین افراد دست به دست می شوند. خلاصه اش اینکه وبلاگها وسایل نقلیه ای هستند که رسانه های بزرگ خبری و همچنین دوستان اهل خبرتان - اخبار را از آنها دریافت میکنند و قرض می گیرند. این چرخه مخفی عکس نوشته هایی را به وجود می آورد که به مراجع فرهنگی ما تبدیل می شوند، ستاره های جویای نامی که سلبریتی های ماه متفکرانی که مرشدان ما و اخباری که اخبار ما می شوند.