کتاب خانه اشباح

The Haunted House
کد کتاب : 2376
مترجم :
شابک : 978-964-374-443-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1859
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

چارلز دیکنز از بزرگترین نویسندگان ادبیات انگلیس

معرفی کتاب خانه اشباح اثر چارلز دیکنز

کتاب خانه اشباح، اثری نوشته ی چارلز دیکنز است که نخستین بار در سال 1859 منتشر شد. این مجموعه ی جذاب دربردارنده ی داستان های کوتاه نویسندگانی انگلیسی همچون چارلز دیکنز، الیزابت گاسکل و ویلکی کالینز است که همگی به موضوع ارواح می پردازند. داستان خانه اشباح، روایتی نبوغ آمیز از اتفاقات ماورایی است که رگه هایی از طنز ناب دیکنز نیز در آن به چشم می خورد. زمانی که چشم راوی داستان به خانه ای متروکه می افتد، او وسوسه می شود تا در خانه ای زندگی کند که هیچکس حاضر به سکونت در آن نیست. شایعات و داستان های محلی پیرامون این خانه، باعث ترس و وحشت روستایی های نزدیک آن شده و آن ها، خدمتکاران راوی را مجاب می کنند که جانشان را بردارند و از آن جا فرار کنند. راوی که ترسی به دل خود راه نمی دهد، به همراه خواهرش از چند نفر از دوستانشان دعوت می کنند تا به آن ها بپیوندند. هر کدام از مهمان ها مأموریت پیدا می کنند تا موجودات ماورایی را از اتاق های خود دور کنند. آن ها در دوازدهمین شب گرد هم می آیند تا تجارب و داستان های ارواح خود را برای یکدیگر تعریف کنند.

کتاب خانه اشباح

چارلز دیکنز
چارلز جان هوفام دیکنز، زاده ی ۷ فوریه ۱۸۱۲ و درگذشته ی ۹ ژوئن ۱۸۷۰، برجسته ترین رمان نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده ی جیمز جویس، نویسنده ی بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده است.دیکنز در لندپورت پورتسی متولد شد. او دومین پسر جان دیکنز، کارمند اداره ی کارپردازی بحریه بود. پدرش اهل لاابالی گری بود و کار را به جایی رساند که او را به زندان مارشالسی انداختند. به همین دلیل دیکنز ۱۲ ساله را برای تأمین معاش خانه به کارخانه...
نکوداشت های کتاب خانه اشباح
A strange and sheer delight.
لذتی عجیب و ناب.
Penguin Random House Penguin Random House

With spellbinding tales.
با داستان هایی مسحورکننده.
Amazon Amazon

It is of the utmost significance for anyone interested in exploring the genius of Charles Dickens.
این اثر برای هرکسی که به کاوش در نبوغ چارلز دیکنز علاقه دارد، از بیشترین اهمیت برخوردار است.
Peter Ackroyd, British author

قسمت هایی از کتاب خانه اشباح (لذت متن)
خانه را در روشنایی روز در حالی که که نور خورشید بر آن می تابید دیدم. از باد و باران، رعد و برق و طوفان یا وضعیتی مهیب و غیرعادی که بر شدت آن تاثیر بگذارد خبری نبود. مستقیما از ایستگاه قطار به آنجا آمده بودم. فاصله ایستگاه تا آنجا بیشتر از یک مایل نبود. همانطور که بیرون خانه ایستاده بودم برگشتم و به راهی که آمده بودم نگاه کردم. متوجه شدم بارهای داخل قطار به راحتی از میان سنگ چین به دره می افتند. نمی گویم همه چیز مطلقا عادی بود زیرا شک دارم، مردم چنین کارهای غیرعادی انجام دهند. با حالتی غرورآمیز قدم می زدم، باور دارم هر کسی که مانند من آن خانه را در یک صبح پاییزی ببیند احساسی شگرف خواهد داشت.

اگر آن مرد می توانست تمام شگفتی که در وجود من بود ببیند مطمئنم برای اعتراف به این که می دید منظره طلوع خورشید و تعمق در شکوه جهان پهناور مرا به وجد آورده است از من عذر خواهی می کرد که مزاحم افکارم شده است. اما سرانجام از این که در ایستگاه بعدی پیاده می شدم و از آن همه دود و بخار به هوای آزاد بهشتی می رسدم خوشحال بودم.

صبح زیبایی بود، درحالی که بر روی برگ هایی که تازه از درخت های طلایی، قهوه ای و خرمایی رنگ افتاده بودند قدم می زدم و اطرافم را تما شا می کردم و از عظمت خلقت در تعجب بودم و به قوانین محکم غیر قابل تغییر و هماهنگ که همچنان استمرار دارند فکر می کردم. مراقبه عرفانی آن مرد مکاشفه ای حقیر و ضعیفی بود که این جهان تا به حال در خود دیده است. غرق این افکار بودم که منظره خانه نمایان شد. ایستادم تا آن را با دقت نگاه کنم. خانه ای تنها که انگار در یک باغ فراموش شده و یک محوطه زیبا و پهناور و غمگین ایستاده است.