کتاب چیزهای شفاف

Transparent Things
کد کتاب : 29695
مترجم :
شابک : 978-6221010202
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چیزهای شفاف اثر ولادیمیر ناباکوف

"چیزهای شفاف" رمانی از "ولادیمیر نابوکوف" است که در سال 1972 منتشر شد و در اصل به انگلیسی نوشته شده است. این رمان کوتاه داستان هیو پرسون ، ویراستار جوان آمریکایی و خاطره ی چهار سفر وی به یک دهکده کوچک در سوئیس در طی نزدیک به دو دهه را روایت می کند. ذهن مردی را سنجش می کند که وسواس جنسی و مخرب ناخودآگاه، او را به خفه کردن همسرش وادار کرد و پس از آن به اروپا فرار کرد.
"چیزهای شفاف" حول چهار دیدار قهرمان داستان- هیو، شخصی مات و عبوس- به سوئیس می چرخد. هیو به عنوان یک ناشر جوان برای مصاحبه با فردی فرستاده می شود ،او در راه عاشق آرماند می شود و در نهایت با عروس خود به نیویورک بازمی گردد. هشت سال بعد - به دنبال یک قتل ، یک دوره ی جنون و یک زندان کوتاه - هیو یک سفر عاطفی تنها را تجربه می کند تا در گذشته ی خود سیر کند. "ولادیمیر نابوکوف" ، یکی از استادان صاحب سبک قرن بیستم ، در سال 1899 در سن پترزبورگ متولد شد. وی در رشته ی ادبیات فرانسه و روسیه در کالج ترینیتی ، کمبریج تحصیل کرد ، سپس در برلین و پاریس زندگی کرد و در آنجا فعالیت ادبی درخشان خود را آغاز کرد. در سال 1940 به ایالات متحده نقل مکان کرد ، و به عنوان یک داستان نویس ، شاعر ، منتقد و مترجم شهرت یافت. وی در ولزلی ، استنفورد ، کرنل و هاروارد به تدریس ادبیات پرداخت. در سال 1961 به مونترو سوئیس رفت و در آنجا در سال 1977 درگذشت.

کتاب چیزهای شفاف

ولادیمیر ناباکوف
ولادیمیر ولادیمیروویچ ناباکوف، زاده ی 22 آپریل 1899 و درگذشته ی 2 جولای 1977، نویسنده ی رمان، داستان کوتاه، مترجم و منتقد چندزبانه ی روسی/آمریکایی بود.ناباکوف در خانواده ای ثروتمند و برجسته در شهر سن پترزبورگ به دنیا آمد و دوران کودکی و جوانی خود را در همین شهر گذراند. او در دوران نوجوانی، اولین تلاش های ادبی جدی خود را به ثمر رساند و در سال 1916، اولین مجموعه ی شعر خود را منتشر کرد.ناباکوف پس از نقل مکان به انگلستان، به کالج ترینیتی کمبریج راه یافت و ابتدا به مطالعه ی جانورشناسی و سپس به تحص...
نکوداشت های کتاب چیزهای شفاف
Vladimir Nabokov, having spent his life building the Taj Mahal, has decided at the age of 73—for his own amusement and incidentally for our pleasure—to construct a small mock replica. The miniature is not flawed, no, but the most splendid features of the great model have been just slightly parodied, out of playfulness almost." Gallant found the short novel to be "as casual, as unpredictable, as eccentric and as daunting as Mr. Nabokov's genius.
ولادیمیر نابوکوف ، که زندگی خود را صرف ساخت تاج محل کرده است ، در 73 سالگی تصمیم گرفته است - برای سرگرمی خود و اتفاقا برای لذت بردن ما - یک ماکت کوچک مسخره بسازد. این مینیاتور نقصی ندارد ، نه ، اما با شکوه ترین ویژگی های این مدل عالی ، تقریبا از روی بازیگوشی ، کمی تقلید شده است.او این رمان کوتاه را به راحتی ، غیرقابل پیش بینی ، عجیب و غریب و دلهره آور می نویسد. آقای ناباکوف نابغه است.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب چیزهای شفاف (لذت متن)
.شاید اگر آینده وجودی عینی و علی حده داشت، مانند چیزی که می شد، با ذهنی بهتر تشخیصش داد گذشته چنین فریبا نبود: مطالباتش با مطالبات آینده تراز می شد. آن وقت می شد که آدم ها وقت فکر کردن به این چیز یا آن چیز راحت بنشینند وسط این الاکلنگ. باید مفرح باشد. اما آینده چنین واقعیتی ندارد(آن طوری که گذشته ی مصور و حال مدرک دارند) آینده چیزی نیست جز صنعتی ادبی، شبحی خیالی.