کتاب تسخیر شدگان

The Possessed
  • 10 % تخفیف
    115,000 | 103,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 3185
مترجم :
شابک : 9789642091669
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تسخیر شدگان اثر آلبر کامو

کامو در این اثر نهیلیسم و فردگرایی را به پیش زمینه ی ادبیات روشنفکری روسیه می آورد.تسخیرشدگان آخرین اثر آلبرکامو می باشد که یکی ار بهترین نمایشنامه های او درنظرگرفته می شود.

تسخیرشدگان نمایش نامه ای است که آلبر کامو براساس رمانی به همین نام از فیودور داستایفسکی نوشته است. کامو این رمان داستایفسکی را در جوانی خوانده بود و تخیلش سخت از آن تأثیر گرفته بود. او جنایت پنهانی، تحول و دگرگونی، و سرنوشت استاوروگین، شخصیت رمان داستایفسکی، را در مرکز و محور نمایش نامه اش قرار داده است. به عقیده ی ژرمن بره، نویسنده ی کتاب آلبر کامو، «تسخیرشدگان سنتز و ارکستراسیون بزرگی است از همه ی آثار پیشین کامو و نوعی تخلیه ی نهایی پیش از حرکت به سوی چرخه ی تازه ای که طراحی کرده بود و با آدم اول آغاز می شد؛ چرخه ای که موضوع آن "نوع خاصی از عشق" بود.»
کامو در این اثر نهیلیسم و فردگرایی را به پیش زمینه ی ادبیات روشنفکری روسیه می آورد.تسخیرشدگان آخرین اثر آلبرکامو می باشد که یکی ار بهترین نمایشنامه های او درنظرگرفته می شود.

کتاب تسخیر شدگان

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...
نکوداشت های کتاب تسخیر شدگان
تجربه ی لذتی وصف ناپذیر
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب تسخیر شدگان (لذت متن)
سخت ترین کار زندگی کردن است بدون آنکه به دروغ هایت باور داشته باشی.

قطع کردن سرها آسان تر از داشتن ایده است.

اگه به خدا معتقد باشی، مجبوری تن به داغون کردن همه چی ندی و اگه تن به داغون کردن همه چی ندی، باید فقط مزخرف بگی و مهمل ببافی... من همه چیزو خراب می کنم و بقیه باید بسازن. دیگه حرف اصلاحات رو نباید زد. هرچی که اصلاح بشه، وضع بدتر میشه. مردم هرچه زودتر دست به خراب کردن بشن، بهتره. باید با خراب کردن شروع کرد