کتاب دفتر یادداشت روزانۀ یک نویسنده

The Diary of a Writer
کد کتاب : 37804
مترجم :
شابک : 978-9647603768
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1509
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1873
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب دفتر یادداشت روزانۀ یک نویسنده اثر فئودور داستایفسکی

مطالب اساسی از دفتر خاطرات کامل داستایوسکی ، که جسورانه ترین آزمایش وی در قالب ادبی نامیده می شود ، اکنون در این کتاب موجود است. این کتاب یک دایره المعارف منحصر به فرد از ژانرهای داستانی و غیر داستانی است. کتاب دفتر یادداشت روزانه ی یک نویسنده ابتدا به عنوان ستونی در یک مجله ادبی چاپ شد ، اما داستایوسکی تا سال 1876 توانست آن را به عنوان یک نشریه ی ماهانه کامل به عنوان سردبیر ، ناشر و تنها مشارکت کننده ی آن منتشر کند و کار نوشتن برادران کارامازوف را برای این کار به حالت تعلیق درآورد.
قالب رادیکال دفتر خاطرات با دامنه ی بسیار گسترده ی محتوای آن مطابقت داشت. تنها در بخش کوتاهی از آن از مواد حیرت انگیز متنوعی استفاده شده است: طرح های طنز؛ گزارش در مورد جرایم پر احساس پیش بینی های تاریخی ؛ پرتره افراد مشهور ؛ قطعات زندگی نامه؛ و برنامه هایی برای داستان ها که بعضی از آنها هرگز نگاشته نشده اند و برخی دیگر بعدا در خود دفتر خاطرات ظاهر شده اند. طیف وسیعی از صداها و مواضع نویسنده و روایات و طرحی پیچیده از کنایات و ارجاعات متقابل ، برداشت داستایوسکی از کار خود را به عنوان یک کل ادبی حفظ و ارائه می دهند.
این نسخه مختصر از دفتر خاطرات این نویسنده ی بلندآوازه در سه جلد منتشر شده است. این کتاب را ابراهیم یونسی ترجمه کرده است. کتاب دفتر یادداشت روزانه ی یک نویسنده توسط انتشارات معین منتشر شده است.

کتاب دفتر یادداشت روزانۀ یک نویسنده

فئودور داستایفسکی
فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۹ فوریه ی ۱۸۸۱، نویسنده ی مشهور و تأثیرگذار روس بود. پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در ۱۸۳۴ همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد. او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی ۱۸۳۸ وارد این دانشکده شد. در تابستا...
نکوداشت های کتاب دفتر یادداشت روزانۀ یک نویسنده
An essential document for understanding this greatly flawed, greatly gifted master
یک سند اساسی برای درک این استاد بسیار با استعداد
American Scholar

Illuminates an entire stretch of Russian cultural history.
این کتاب بخش کلی از تاریخ فرهنگ روسی را روشن می کند.
Joseph Frank

قسمت هایی از کتاب دفتر یادداشت روزانۀ یک نویسنده (لذت متن)