کتاب روانکاوی لئوناردو داوینچی

Leonardo davinchi
کد کتاب : 73458
مترجم : پدرام راستی
شابک : 978-9646205826
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 118
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

لئوناردو داوینچی
Leonardo davinchi
کد کتاب : 4236
مترجم :
شابک : 9786007436561
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب لئوناردو داوینچی اثر زیگموند فروید

لئوناردو داوینچی (1910) نوشته ی زیگموند فروید، روانکار برجسته است. این کتاب پس از گذشت سال ها همچنان در میان جذاب ترین ، هرچند شک برانگیزترین ، کل آثار نوشته شده ی فروید باقی مانده است.
با بازسازی دقیق زندگی عاطفی لئوناردو از همان سالهای ابتدایی ، این اولین فعالیت پایدار فروید در بیوگرافی از منظر روانکاوی و همچنین تلاش او برای یافتن مسیری است که همجنس خواهی می تواند پیش بگیرد. هنگامی که تحقیقات روانکاوی ، که معمولا متریال انسان های ضعیف را در خود جای می دهد ، خود را به شخصیت های بزرگ بشریت نزدیک می کند ، انگیزه هایی که غالبا توسط افراد عامی به آن نسبت داده می شوند ، در آن یافت نمی شود. این تحقیقات تلاش نمی کنند "درخشش را سیاه کنند و یا والا را به منجلاب بکشانند". این مطالعات رضایت خود را در کاهش فاصله ی بین کامل بودن چیزهای بزرگ و ناکافی بودن چیزهای کوچک پیدا نمی کنند. اما این مطالعات نمی تواند کمک کند دریابیم که همه ی چیزهایی که قابل درک است، از طریق نمونه های اولیه قابل درک است و همچنین معتقد است که هیچ کس آنقدر بزرگ نیست که از این که تحت قانون هایی باشد که اعمال عادی و مرض ها را با همان سختگیری کنترل می کنند ، شرم کند.
کتاب لئوناردو داوینچی شامل تحقیق فروید بر این نقاش معروف رنسانسی است. این تحقیق شامل یک مطالعه روانکاوی از زندگی لئوناردو بر اساس نقاشی های وی است.
کتاب لئوناردو داوینچی توسط مهدی افشار ترجمه شده است. این کتاب را نشر جامی (مصدق) منتشر کرده است.

کتاب لئوناردو داوینچی

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
قسمت هایی از کتاب لئوناردو داوینچی (لذت متن)
نظریه روانکاوی فروید همانند دیگر نظریه ها بر اصول دانسته ها و مدارک روانکاوانه از بیمار به دست می آید که شناخت بیمار از طریق گفت وگوی روانکاو با بیمار ممکن می شود که اختصارا این شیوه درمانی را روش مبنایی روانکاوی می نامند. این روش در ۵۰ ساله اخیر بسیار معمول شده و به صورتهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. اما برای هیچ یک از محققان علمی ارزش و اعتبار آن متعین و مشخص نشده.

زمانی که لئوناردو کوشید طبیعت را به همان طریق که وجود دارد و از همان دیدگاهی که می نگرد، نقاشی کند و ناتوانی خود را در این مورد، احساس می کرد، نسبت به هنر ناامید شد. اما او در شرایطی نبود که بتواند با این حقیقت روبه رو شود. لذا هنر را رها کرده به علم و تحقیقات علمی متمایل گشت تا از این راه یأس و نومیدی خود را از بین برده و کنجکاوی خود را ارضا کند