کتاب عصبانی های عصر ما

The Neurotic Personality of Our Time
کد کتاب : 5141
مترجم :
شابک : 9786003763777
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

شخصیت عصبی زمانه ما
The neurotic personality of our time
کد کتاب : 5142
مترجم :
شابک : 9789646671478
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

عصبانیت های عصر ما
The neurotic personality of our time
کد کتاب : 34296
مترجم :
شابک : 978-6004360937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

شخصیت عصبی زمانه ما
The neurotic personality of our time
کد کتاب : 54985
مترجم :
شابک : 978-9644058516
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 337
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عصبانی های عصر ما اثر کارن هورنای

کتاب عصبانی های عصر ما، اثری نوشته ی کارن هورنای است که اولین بار در سال 1937 منتشر شد. دکتر هورنای در این کتاب، به کاوش در ساختار پایه ای اختلالات عصبی با توجه به بافت فرهنگی مربوط به آن ها می پردازد. موضوعاتی همچون نیاز وسواس گونه به محبت، احساس گناه و تلاش برای رسیدن به قدرت و احترام در این اثر مورد بحث قرار می گیرند. هورنای بیان می کند مشکلاتی که در افراد دارای اختلالات عصبی در فرهنگی مشخص به چشم می خورند، در واقع با ویژگی های زندگی در آن فرهنگ، کاملا همخوانی دارند. او به عنوان مثال بیان می کند تنها در شرایط فرهنگی مشخصی است که می توانیم مادران سلطه جو یا ایثارگر را پیدا کنیم و تنها به خاطر همین شرایط است که چنین تجاربی، در ادامه ی زندگی فرد تأثیرگذار هستند.

کتاب عصبانی های عصر ما


ویژگی های کتاب عصبانی های عصر ما

کارن هورنای از نویسندگان پرفروش کتاب های روانشناسی

کارن هورنای
کارن هورنای، زاده ی ۱۶ سپتامبر ۱۸۸۵ و درگذشته ی ۴ دسامبر ۱۹۵۲، روانکاو و نویسنده ای آلمانی، و پیرو مکتب فروید بود. هورنای تحصیلات خود را در پزشکی و روانپزشکی در آلمان به پایان رساند. او در سال ۱۹۳۲ به ایالات متحده مهاجرت کرد و به عنوان استاد دانشگاه در رشته ی روانکاوی مشغول به تدریس شد. هورنای با همکاری عده ای از همکاران و شاگردان خود، مؤسسه ای به نام «مؤسسه ی روانکاوی هورنای» را در نیویورک دایر نمود. اکنون شاگردان او این مؤسسه را اداره می کنند.
نکوداشت های کتاب عصبانی های عصر ما
By one of the most original psychoanalysts after Freud.
اثری نوشته ی یکی از بدیع ترین روانکاوان پس از فروید.
Goodreads

The work of one of the most influential psychoanalysts of the twentieth century.
اثر یکی از تأثیرگذارترین روانکاوان قرن بیستم.
Book Depository

قسمت هایی از کتاب عصبانی های عصر ما (لذت متن)
عده ای از اشخاص عصبی تلاش شدیدی به کار می برند برای اینکه بتوانند محبت و تأیید دیگران را بگیرند، و برای ارضای این تمایل از انجام هیچ کاری فروگذار نمی کنند. عده ای دیگر اجبارا خود را تسلیم و مطیع دیگران می سازند و قادر به ابراز وجود نیستند. عده ای هم تشنه ی توفیق یا کسب قدرت و ثروتند. بالاخره گروه آخری احتیاج شدید به عزلت گزینی و دوری از دیگران و استقلال و بی نیازی از هرگونه قید و بند دارند.

ممکن است این سوال به ذهن شما برسد که آیا این که من می گویم شخص عصبی این تلاش ها را به منظور حمایت و دفاع از خودش در برابر اضطراب اساسی به کار می برد، درست است و آیا به حق نباید اینگونه تلاش ها را طبیعی انسان عادی دانست؟ جواب این است که این تمایلات کم و بیش در همه ی افراد عادی هم هست، بدون اینکه رنگ عصبیت داشته باشند. ولی وقتی همین تمایلات به صورت عصبی در افراد یافت شود، کیفیت و نوع آن ها با عادی به کلی فرق می کند. نوع عصبی این تمایلات دارای ویژگی ها و کیفیات خاصی است که به تفصیل در ضمن این کتاب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شخص عصبی وقتی با حادثه ناگواری مواجه می گردد و دچار آشفتگی روحی می شود، سعی می کند آشفتگی خود را به حساب آن حادثه ی ناگوار بگذارد، غافل از این که زمینه ی روحی خود او از قبل مستعد چنان اضطراب و آشفتگی ای بوده و آن حادثه تنها نقش یک جرقه را داشته است.