کتاب شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت

A Woman of no importance. An Ideal husband
کد کتاب : 9625
مترجم :
شابک : 9786001216220
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1894
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت اثر اسکار وایلد

شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت: نمایشنامه با مهمانی خانۀ سیاستمداری به نام رابرت چیلترن آغاز می شود. خانم چولی که از خطای گذشتۀرابرت چیلترن آگاه است، مهمانی را بهترین فرصت برای ملاقات این سیاستمدار و گرفتن امتیاز از او می بیند. چولی با حضور در مهمانی درخواستش را بیان کرده و زندگی رابرت چیلترن را به هم می ریزد و زن بی اهمیت.در این اثر اصل داستان در درجۀ دوم اهمیت قرار دارد. گفت وگوهایی که در حقیقت به مناظره می ماند.

رمان شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت در اواخر دهه 1800 نوشته شده است. اسکار وایلد در این رمان با شوخ طبع و طنز بی نظیر تصویری از تفاوت جامعه ی اشرافی آن زمان انگلیس را نمایش می دهد. اشرافی که به شدت معتقدند طبقات باید جدا از هم بوده و متناسب با سطح خود از امکانات جامعه برخوردار باشند. میس هستر ورسلی، خانمی که از امریکا آمده مدام خطاهای این جامعۀطبقاتی را یادآور می شود. درکتاب شوهر دلخواه زن بی اهمیت زن های جامعۀ اشراف بلاتکلیف اند.

اسکار وایلد این رمان را به صورت دو نمایشنامه نوشته که در آن از عاشقانه های زن و مرد و روابطشان با هم را با شوخ طبعیش به رویات در میآورد.

کتاب شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت

اسکار وایلد
اسکار فینگل ا. فلاهرتی ویلز وایلد که به نام هنری اسکار وایلد معروف است، زاده ی ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ و درگذشته ی ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰، شاعر، داستان نویس، نمایشنامه نویس و نویسنده ی ایرلندی داستان های کوتاه بود.اسکار وایلد در شهر دوبلین ایرلند متولد شد. پدرش سر ویلیام وایلد مردی فرهنگ دوست بود و به پیشه ی چشم پزشکی اشتغال داشت. او بعدها به مقام چشم پزشک مخصوص ملکه نیز نایل شد و یکی از عتیقه شناسان برجسته ی ایرلند بود. مادرش جین وایلد با نام مستعار اسپرانزا، شاعر سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و لامارتین ...
قسمت هایی از کتاب شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت (لذت متن)
لیدی استاتفیلد: حقیقتا سراسر زندگی بسیار بسیار تلخ است، به نظر شما نیست؟ خانم الونبی: به عقیده من زندگی ربع ساعت تلخی است که از لحظات شیرینی بوجود آمده است.

چرا شما زنها نمی توانید ما مردها را با تمام عیبهایمان دوست بدارید؟ همه ی آدمیان، چه مرد چه زن، پای بند زندگی خاکی اند و ناچار عاری از عجز و نقص نیستند. وقتی ما زنان را دوست داریم، آنها را با تمام ضعف ها و معایبشان دوست می داریم، ای بسا که به علت همین وجود، همین نقایص آنها را خیلی بیشتر هم دوست بداریم. آنها که از هر حیث کامل عیارند نیاز به محبت دیگران ندارند... اگر این ضعف ها و زخمهای آدمی وجود نداشته باشد که دیگر کسی نیاز به عشق پیدا نمی کند. عشق باید همۀ گناهان را ببخشاید مگر گناه بی مهری را. عشق واقعی باید همه نوع زندگی را معذور بدارد، مگر زندگی خالی از عشق را. زنان می خواهند ما را معبود قابل پرستشی بسازند و آنگاه ما را دوست بدارند، غافل از آنکه قبل از هر چیز ما را بصورت بت هایی دروغین و ساختگی در آورده اند.