کتاب اتاق جیکب

Jacob's Room
کد کتاب : 1174
مترجم :
شابک : 978-600-8066-22-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اتاق جیکوب
Jacob's Room
کد کتاب : 47426
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-622-233133-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اتاق جیکب
Jacob's Room
کد کتاب : 44070
مترجم :
شابک : 978-6220105824
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1922
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اتاق جیکب اثر ویرجینیا وولف

کتاب اتاق جیکوب، رمانی نوشته ی ویرجینیا وولف است که اولین بار در سال 1922 انتشار یافت. این رمان که به عنوان اولین اثر نوآورانه و برجسته ی وولف شناخته می شود، به داستان مردی جوان و حساس به نام جیکوب فلندرز می پردازد. داستان زندگی، شخصیت و دوستان جیکوب در مجموعه ای از صحنه ها و لحظات به یاد ماندنی، از دوران کودکی، سپری کردن دوران کالج در کمبریج، روابط عاشقانه در لندن و سفرهایی به یونان گرفته تا اتفاقات تراژیک جنگ، با نثر جذاب و دلنشین وولف به تصویر کشیده شده اند. کتاب اتاق جیکوب، نام ویرجینیا وولف را به عنوان نویسنده ای نمادگرا با نثری بسیار شاعرانه مطرح کرد؛ نویسنده ی بزرگی که تمرکز خود را نه بر طرح داستانی یا رویدادهای مختلف، بلکه بر قلمروهای ذهنی و روانشناسانه ی شخصیت های داستان هایش معطوف می کرد.

کتاب اتاق جیکب


ویژگی های کتاب اتاق جیکب

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

ویرجینیا وولف
آدلاین ویرجینیا وولف، زاده ی ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ و درگذشته ی ۲۸ مارس ۱۹۴۱، بانوی رمان نویس، مقاله نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) را به رشته ی تحریر درآورده است.پدرش، لسلی استیون، منتقد برجسته آثار ادبی عصر ویکتوریا و از فیلسوفان مشهور لاادریگرا بود. اگرچه برادران او برای تحصیل به کمبریج فرستاده شدند، او تحصیلات رسمی دریافت نکرد و در منزل معلم خصوصی داشت. ویرجینیا از کتابخانه ی غنی پدر بهره بسیاری...
نکوداشت های کتاب اتاق جیکب
With first-rate examples of Woolf's influential techniques.
با نمونه هایی درجه یک از تکنیک های تأثیرگذار وولف.
Barnes & Noble

Remarkable.
شایان توجه.
 Guardian Guardian

Amazing... A new type of fiction has swum into view.
شگفت انگیز... گونه ای جدید از داستان پا به عرصه ی وجود گذاشته است.
E.M. Forster

قسمت هایی از کتاب اتاق جیکب (لذت متن)
درخت افتاده بود، با اینکه شب آرام و بی باد و طوفانی بود، و فانوس روی زمین بود و برگ های هنوز سبز و برگ های پژمرده ی درخت راس را روشن کرده بود. جای خشکی بود. یک وزغ هم آنجا بود. و شب پره ای که بال های عقبی سرخ داشت، گرد نور چرخی زد و برقی زد و رفت؛ و با اینکه جیکب منتظرش ماند، دیگر برنگشت. ساعت از دوازده گذشته بود که جیکب از چمنزار گذشت و مادرش را بی تاب و بی قرار، نشسته در اتاق روشن دید.

آدم های معصوم فوق العاده اند. جیکب با خود فکر کرد، باور به اینکه شخصیت این دختر فراتر از دروغ است (چون جیکب آن قدرها هم احمق نبود که چیزی را کورکورانه باور کند) و با غبطه از زندگی بی ثبات او در شگفت ماندن، زندگی خودش در مقام مقایسه با عزلت گزینی و انزوا توام بود، و در دست داشتن آدونیسو نمایشنامه های شکسپیر به عنوان داروی درد همه ی شگفتی ها و اختلالات روح. درک و فهم رفاقتی که از جانب دخر یکسره شور بود و حرارت و از طرف او حمایت و حفاظت، و در عین حال برای هر دو طرف برابر و یکسان،برای مردان و زنان دقیقا یک جور است، چنین معصومیتی واقعا خارق العاده است و شاید در مجموع چندان احمقانه هم نباشد.

فایده ی تلاش برای خواندن شکسپیر چیست، به خصوص در یکی از آن کتاب های کوچک با کاغذهای پوست پیازی که صفحاتشان چروک می شوند یا با آب شور دریا به هم می چسبند؟ با اینکه نمایشنامه های شکسپیر بارها مورد تحسین و ستایش قرار گرفته و حتی نقل شده و در جایگاهی برتر از آثار یونانی ها قرار داده شده بود، از زمانی که آغاز کرده بودند، جیکب نتوانسته بود حتی یکی از آثار او را به طور کامل بخواند. با این حال، چه فرصتی دست داده بود!